محققان: چین موج دوم شیوع کرونا را ندارد

به گزارش سی‌تی‌جی‌ان، ژونگ نانشان، متخصص ارشد بیماری‌های تنفسی روز جمعه گفت: به علت اقدامات جامع و دقیق پیشگیری و کنترل، چین بعید است موج دوم ویروس کرونا را تجربه کند.

 چین به رغم اینکه اولین منشا شیوع ویروس کرونا در جهان بود موفق شده است با بکارگیری روش های متعدد و مختلف، همه گیری این ویروس را مهار کند.

ژونگ نانشان که از اعضای مقابله با شیوع کرونا است، از طریق یک تماس تلفنی تصویری در اجلاس سلامت که در استان هبی برگزار شد، گفت: «این اقدامات در جلوگیری از آنفلوانزای فصلی در زمستان آینده نیز بسیار موثر است».

وی اظهار داشت: موج دوم ویروس مذکور در حال حاضر در برخی از نقاط جهان آغاز شده است. بسیاری از کشورها اقدامات جدی کنترل را اعمال کرده‌اند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هر دو روز چهارشنبه دستور دادند که قرنطینه اجرایی شود، زیرا موج دوم همه گیری این ویروس باعث تهدید اروپا قبل از زمستان شده است.

طبق گزارش رویترز، در ایالات متحده، موج جدیدی از عفونت‌ها شش روز به روز انتخابات مانده آغاز شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ویروس را نادیده گرفته و هیچ نشانه‌ای از لغو تجمعات عمومی دیده نمی‌شود، در حالی که طرفداران او اغلب از ماسک زدن یا  حفظ فاصله ایمن خودداری می‌کنند.

متخصص ارشد بیماری‌های تنفسی تأکید کرد: وقتی هوا سردتر شود، کشورهای نیمکره شمالی بیشتر دچار بیماری همه گیر می‌شوند. 

مقامات پکن برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری به سرعت حرکت کرده و در بعضی از مناطق قرنطینه و کنترل تردد را اعمال کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.