دادستانی تهران: قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش تشکیل شد

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، اعلام کرد:

به دنبال اعلام گزارش‌های مردمی و ضابطین مبنی بر ایجاد ناامنی در برخی از نقاط شهر تهران توسط اراذل و اوباش، تاکید اخیر ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر برخورد قاطع محاکم با اشرار و ناامن کنندگان جامعه و بازدید دکتر علی القاصی دادستان عمومی و انقلاب تهران و برخی از معاونشان از محلاتی در تهران برخورد با این هنجارشکنان در دستور کار قرار گرفت.

در همین رابطه جلسه ای به منظور ارزیابی اقدامات و ارتقای سطح هماهنگی و تشدید اقدامات مقابله ای علیه اراذل و اوباش با حضور دادستان عمومی و انقلاب تهران، فرماندهان ارشد نظامی، انتظامی و امنیتی استان و قضات ذیربط در دادسرای تهران تشکیل شد.

علی القاصی مهر در این جلسه با اشاره بر ضرورت ارتقای امنیت عمومی و احساس امنیت بر لزوم انجام اقدامات هماهنگ ضابطین برای مقابله با اراذل و اوباش تاکید کرد و گفت: در این راستا باید خلاهای اجرایی و مدیریتی مرتقع شود و با تشدید اقدامات و برخورد علیه این دسته از افراد که با هنجارشکنی های خود باعث ایجاد احساس ناامنی در بین مردم شده اند، فضا را برای آنها ناامن کرد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز دادستانی تهران است، گفت: به هیچ عنوان به اراذل و اوباش اجازه نمی دهیم که به امنیت مردم کوچکترین خدشه‌ای وارد کنند و با قاطعیت، سریع و بدون اغماض با آنهایی که بخواهند کوچه و یا خیابانی را ناامن جلوه دهند برخورد خواهیم کرد.

در این جلسه دادستان عمومی و انقلاب تهران پیرامون تشدید اقدامات علیه مخلان نظم و امنیت عمومی ؛ تقسیم و تفکیک وظایف میان ضابطین، انجام اقدامات ایجابی، پیشگیرانه و سلبی در خصوص اراذل و اوباش موضوعاتی را عنوان کرد.

یکی دیگر موضوعات از مهم مطرح شده در این نشست ایجاد قرارگاه مشترکی با محوریت و مدیریت دادستان عمومی و انقلاب تهران و با حضور دستگاه های امنیتی و انتظامی به منظور مقابله با هنجارشکنی بود.

صدور دستورات قضایی برای شناسایی، رصد، نظارت، از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

همچنین مقرر شد عوامل اصلی هنجارشکنی ها توسط ضابطین سریعا شناسایی شده و پس از مستندسازی اتهام، آنها در کوتاهترین زمان ممکن با حکم قضایی بازداشت شوند.

برگزاری جلسات قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش هر ۱۵ روز یکبار با حضور مسئولان ارشد قضایی، انتظامی و امنیتی استان تهران نیز یکی دیگر از اولویتهایی بود که در این جلسه بر روی آن تاکید شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.