علی‌اف: مداخله طرف‌های دیگر در مناقشه قره‌باغ را نمی‌خواهیم

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در سخنانی به شبکه تلویزیونی ARD آلمان در پاسخ به این سوال که آیا باکو منتظر کمک ترکیه است یا خیر، گفت: انتظار مداخله کشور سومی را نداریم. امکان مداخله هیچ کشوری وجود ندارد، زیرا کشورهای اطراف ما همه شریک و دوستمان هستند.

وی افزود: ارمنستان طبق اطلاعات طرف آذربایجانی از کشورهای دیگر می‌خواهد در این درگیری‌ها شرکت کنند اما من مطمئن هستم که این مساله رخ نمی‌دهد.

علی‌اف تاکید کرد: این نزاع بین ما و ارمنستان است و همه باید از مداخله در آن پرهیز کنند. جنگنده‌های اف-۱۶ ترکیه در آذربایجان در این نزاع حضور ندارند.

پیش از این ارمنستان جمهوری آذربایجان را به کمک گرفتن از ارتش ترکیه و توانمندی‌های آن در عملیات نظامی خود در قره باغ متهم کرده بود. در حالی که باکو و آنکارا این اتهامات را رد و تاکید کردند که حمایت ترکیه از باکو ماهیت سیاسی دیپلماتیک و معنوی دارد و نظامی نیست.

علی‌اف گفت، کشورش آماده حضور بر سر میز مذاکرات با هدف حل این نزاع است اما مدت زمان این درگیری‌ها در قره باغ به ارمنستان بستگی دارد که سه توافق آتش‌بس در این منطقه را نقض کرده است.

وی ادامه داد: تنها ارمنستان است که می‌تواند با اعلام شکست خود و پیروزی ما و بعد از آن آزادسازی بخشی از اراضی (در قره باغ) توسط ما به این جنگ پایان دهد.

علی‌اف در ادامه گفت: این منطقه را به یک شکلی آزاد خواهیم کرد.

پیش از این نخست وزیر ارمنستان از رئیس جمهوری روسیه خواسته بود، پیرامون کمک به ارمنستان برای تضمین امنیت خود در سایه تداوم درگیری در قره باغ رایزنی کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.