ترامپ: اوباما به بایدن اعتماد ندارد

به گزارش روزنامه دیلی میل، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حالی ادعا کرد که باراک اوباما،  رئیس جمهور سابق آمریکا به جو بایدن، معاونش در زمان ریاست جمهوری اعتماد ندارد که به نظر رسید او این ادعا را بر مبنای نقل قول ناشناسی از یک گزارش ماه اوت پلتیکو مطرح کرده است.

ترامپ که مکررا از مشارکتهای اخیر باراک اوباما در کمپین جو بایدن عصبانی شده جمعه شب توئیت کرد، اوباما در حقیقت به کاندیداتوری بایدن برای ریاست جمهوری تردید دارد.

ترامپ نوشت: رئیس جمهور اوباما عادت داشت بگوید: اگر می خواهید واقعا شاهد گند زدن در کاری باشید انجامش را به جو بایدن بسپارید.

او همچنین با تحریف حرفهای اوباما زمانی که او یک بار به بایدن اطمینان داد که مجبور به نامزدی برای ریاست جمهوری نیست گفت: در حقیقت او تلاش کرد جلوی نامزدی جو را بگیرد، " تو مجبور نیستی این کار را بکنی جو" و بعد از آن از او تا خیلی وقت بعد از پایان رقابتهای مقدماتی حمایت نکرد.

عبارت "گند زدن به کارها" که از سوی ترامپ مورد استفاده قرار گرفت ظاهرا به یک گزارش ماه اوت پلتیکو اشاره دارد که در آن از اوباما نقل شد که به یک منبع ناشناس گفته بایدن پر از اشتباه است.

بخشی که در آن اوباما به بایدن گفت مجبور به نامزدی برای ریاست جمهوری نیست اشاره به دوره بعد از مرگ پسرش بو بایدن در اثر سرطان و عزادار شدن بایدن اشاره دارد.

اوباما از هیچ یک از نامزدهای رقابت مقدماتی حزب دموکرات حمایت نکرد و ترجیح داد رقابت بدون مداخله او صورت پذیرد اما در هفته گذشته حمایت فعالانه ای از معاون سابقش به عمل آورده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.