خاتمی از کاندیداتوری سیدحسن خمینی حمایت می‌کند؟

از مدت‌ها پیش اختلافشان شروع شده بود؛ حالا روز به روز بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نزدیک می‌شویم  زمزمه‌های اختلاف درونی اعضای حزب کارگزاران هم بیشتر به گوش می‌رسد.

احمد شریف عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان گفته است : معتقدم دیگر اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیدند که اگر قرار است که گزینه ای برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کنند، حتما باید شناسنامه اصلاحات داشته باشد و سابقه روشن و شفافی در گذشته داشته و معتقد به اصلاح‌طلبی باشد تا در صورت احراز پست ریاست جمهوری برنامه‌های اصلاح‌طلبان را اجرایی کند.

محمود میرلوحی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان هم در این باره گفته است:  ما نمی توانیم نامزد اجاره کنیم، ما می گوییم شرایط کشور و مسیری که به پیش می رود دیگر مسیر بازگشت به سیاست های قبل از ۹۲ نیست.

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این باره گفته بود: افرادی نظیر اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، عبدالناصر همتی، ملک‌زاده و هاشمی طبا جزو لیستی هستند که می‌توانند مد نظر کارگزاران باشند.

صحبت‌های این اعضای حزب کارگزاران نشان از عزم جدی کارگزاران برای معرفی محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری به عنوان نامزدهای اصلی این حزب داشت و هیچ‌کدام هم  نامی از علی لاریجانی یا هر نامزد غیر اصلاح طلب دیگری به میان نیاورده بودند؛ اما نکته قابل توجه این است که محمد عطریانفر در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است اصلاح طلبان در دقیقه ۹۰ با یک نامزد وارد انتخابات شوند، پاسخ داده است «بله، این اتفاق دور از ذهن نیست»

پس از این بحث و جنجال‌ها بود که چندی پیش یدالله طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: گزینه‌ای که بتواند رای‌آور و اعتمادساز باشد وجود دارد ولی بعید می‌دانم مصادیق به این زودی به جامعه معرفی شوند. ما در کارگزاران به طور بالقوه می‌توانیم از آقای محسن هاشمی و آقای جهانگیری نام ببریم، این دو نفر این قابلیت را دارند تا مطرح شوند.

علاوه بر این محمد عطریانفر دیگر عضو این حزب هم گفت وگویی گفته بود: «اسامی متعددی مطرح هستند، باید به مسائل نگاه واقع بینانه داشت و نباید بر اساس پیشگویی کارها را پیش برد. افرادی همچون آقایان اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، مصطفی معین، مسعود پزشکیان، محمدرضا عارف و سایر افراد ظرفیت بالقوه ای هستند که می توانند مورد اجماع قرار بگیرند».

عطریانفر در بخش دیگری هم گفته بود که «بر اساس تجربه تاریخی، شورای نگهبان، جریان و نامزدهای مرتبط با کارگزاران را نمی پذیرد، اگر فردی نزدیک به این جریان بتواند خود را از سد شورای نگهبان عبور دهد، نگاه های بدبینانه از سوی اصولگرایان به سمت او جلب می شود و جریان مقابل تلاش می کند او را در یک پیچ تاریخی از صحنه بیرون کند و اگر نتوانند به صراحت می گویند از دست ما در رفته است». 

و این صحبت شاید ذهن را به سمت حرف حسین الله کرم ببرد که گفته بود: سیدحسن خمینی نامزد اصلاحات است.کمااینکه چندی پیش هم سیدحسن خمینی با اعضای حزب کارگزاران سازندگی و جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب شهرستان ری دیدار داشت.

موضوعی که علی محمدنمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، گفت: معتقدم که او یک چهره بالقوه است که می‌توان بر روی او ائتلاف کرد و اگر به میدان بیاید اکثریت قاطع افراد احزاب اصلاح طلب مثل خاتمی و موسوی خوئینی ها از او حمایت خواهند کرد.

او در ادامه تاکید کرده است: اگر سید حسن خمینی به میدان بیاید کارگزاران از او حمایت خواهد کرد و اگر حزب کارگزاران قرار باشد با نامزدی به میدان بیاید ترجیح با هاشمی است و پس از او جهانگیری.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.