تلفات زلزله ترکیه افزایش یافت

مقام‌های ترکیه ضمن تاکید بر  ادامه تلاش‌های امدادی برای کمک به زلزله‌زدگان روز جمعه (دیروز) در ازمیر، از وقوع یک پس لرزه ۵ ریشتری و همچنین افزایش تلفات خبر دادند. 

به گزارش «دیلی صاباح»، امروز شنبه مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه موسوم به آفاد اعلام کرد که تعداد کشته‌های زلزله ۶.۶ ریشتری بعد از ظهر جمعه در اطراف ازمیر به ۲۴ نفر افزایش یافته است.

طبق اعلام این نهاد، شمار زخمی‌های زلزله روز گذشته در ترکیه به بیشتر از ۸۰۰ نفر رسیده است.

آفاد همچنین خبر داد، امروز شنبه یک زلزله ۵ ریشتری در دریای اژه واقع در حوالی ناحیه «سفریهیسار» ازمیر به وقوع پیوسته است. روز گذشته مرکز لرزه‌نگاری ترکیه گفته بود بیش از ۹۷ پس‌لرزه بعد از زمین لرزه بزرگ رخ داد.

مقام‌های ترکیه همچنین اعلام کردند، عملیات امدادی و جستجو زیر آوارهای ناشی از تخریب ساختمان‌ها و سازه‌ها در ازمیر برای نجات افراد گیر افتاده در آوارها همچنان ادامه دارد.

«یاووز سلیم کوزگر» فرماندار ازمیر به خبرنگاران گفت، زلزله روز گذشته ۴ ساختمان را به طور ۱۰۰ درصدی تخریب کرد و امدادگران توانستند ۷۰ نفر را از آوارها نجات دهند.

رسانه‌های ترکیه بعد از ظهر جمعه از وقوع زلزله قدرتمند به بزرگی ۶.۶ در مقیاس ریشتر در اطراف شهر ازمیر خبر دادند. شدت زلزله به حدی بود که شمار زیادی از خانه‌ها آسیب دیده و سونامی در برخی از مناطق این شهر رخ داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.