آخرین آمار از میزان مشارکت مردم آمریکا در انتخابات

طبق آمارهای «پروژه انتخابات آمریکا»، از میان ۸۵ میلیون آمریکایی شرکت کننده در رای گیری انتخابات زودهنگام، ۹ میلیون نفر از ایالت تگزاس که یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های حامیان جمهوری‌خواهان است، هستند.

در ایالت تگزاس آمریکا، تاکنون بیش از ۹ میلیون نفر در انتخابات ۲۰۲۰ رای داده‌اند که این میزان از کل تعداد آرایی که در سال ۲۰۱۶ در این ایالت به صندوق‌ها ریخته شد بیشتر است.

آمارهای جدید همچنین نشان می‌دهد که مشارکت ۸۵ میلیون نفر در انتخابات زودهنگام حاکی از ثبت بالاترین نرخ مشارکت در انتخابات آمریکا طی یک قرن اخیر است و تاکنون میزان مشارکت مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، بیش از ۶۰  درصد بالاتر از کل مشارکت در انتخابات ۲۰۱۶ بوده است.

در همین ارتباط، مایکل مک دونالد رئیس «پروژه انتخابات آمریکا» گفت:پیش بینی می کنیم بیش از ۱۵۰ میلیون نفر از آمریکایی های واجد شرایط در انتخابات شرکت کنند که این رقم معادل مشارکت ۶۵ درصدی خواهد بود. این بالاترین نرخ مشارکت از سال ۱۹۰۸ به شمار می رود.

تعداد زیادی از مردم آمریکا ترجیح داده اند امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در انتخابات پستی و غیابی شرکت کنند. اکثر نظرسنجی ها نشان می دهد جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به دونالد ترامپ در بیشتر ایالت ها پیشتاز است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.