مادورو: آمریکا و کلمبیا پشت حمله به پالایشگاه ونزوئلا هستند

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامهای ونزوئلا تحقیقاتی را درباره حمله به پالایشگاه آموای، یکی از بزرگترین پالایشگاه های این کشور آغاز کرده اند.

 

طارق العیسمی، وزیر نفت ونزوئلا در تلویزیون این کشور گفت، یک "موشک راه دور" که فرض می شود از یک "پهپاد یا یک قایق" شلیک شده در حمله به پالایشگاه آموای دخیل بوده است.

نیکولاس مادورو در اظهاراتی ایوان دوکو، رئیس جمهور کلمبیا و آلوارو اوریبه، رئیس جمهور سابق این کشور را مسئول برنامه ریزی این حمله اعلام کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا گفت: آنها هیچ محدودیتی ندارند. ایوان دوکو و آلوارو اوریبه پشت این حمله هستند. آنها با یکدیگر و با کمک آژانسهای اطلاعاتی دولت آمریکا در پشت این حمله بوده اند.

مادورو همچنین فیسبوک را متهم به سانسور ویدیوهای مختلف پست شده در حسابش در این شبکه اجتماعی که در آنها اطلاعاتی درباره واکسن کووید 19 در دست تهیه از سوی دولت ونزوئلا نشان داده شد کرد.

وی بیان داشت: ما همان کاری که همه کشورهای جهان انجام داده اند را انجام دادیم: ما اعلام کردیم که در حال انجام آزمایشات به روی دارویی با هدف درمان و معالجه کروناویروس هستیم (و از نقطه نظر علمی خیلی خوب هم داریم کار می کنیم). به همین دلیل فیسبوک من را سانسور کرد تا صدای ونزوئلا را خاموش کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.