آمار کرونا از ۶۰۰ هزار نفر عبور کرد/ ۳۶۵ فوتی جدید کرونا در کشور

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( نهم آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۷۵۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۷۷ هزار و سه نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۱۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۸۹۲ هزار و ۷۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون هیچ تحقیق علمی در دنیا مدعی نشده که درمان قطعی برای نجات بیماران مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شده باشد، بنابراین همچنان تنها راه کنترل این چالش جهانی رعایت اصول بهداشتی و پایبندی به پروتکل های بهداشتی است.

وی افزود: از طرف دیگر در ماه ربیع الاول هستیم و این نگرانی وجود دارد که برگزاری جشن های عروسی به افزایش بیشتر این بیماری در جامعه دامن بزند. مطمئنا هیچ زوجی دوست ندارد که شروع زندگی آنها با ابتلای دوستان و اقوام به بیماری توام باشد، بنابراین با توجه به خطر جدی بیماری کووید۱۹ به جد از مردم می خواهیم از برگزاری مراسم عروسی در این ایام خودداری کنند.

لاری ادامه داد: از همه مردم می خواهیم در رعایت اصول پروتکل های بهداشتی در این ایام جدی باشند و از انجام رفتارهای پر خطر که به انتقال و گسترش بیماری کووید۱۹ دامن می زند، بپرهیزند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.