حقوق بازنشستگان فولاد از آبان همسان سازی می‌شود

برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان ۱۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و میانگین حقوق این افراد که پارسال ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود، با همسان سازی و ۱۵ درصد افزایش اول سال؛ حدود ۵۲ درصد افزایش پیدا کرده است و به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد.

مسرور درباره تاخیر پرداخت معوقات گفت: با اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان پرونده معوقات صندوق فولاد بسته شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: هفته پیش مجوز اجرای همسان سازی در صندوق بازنشستگی فولاد دریافت شد و از همین ماه پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد با احتساب همسان سازی خواهد بود.

وی افزود: بودجه‌ای که برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد در نظر گرفته شده سالیانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که بخشی از آن از طریق منابع داخلی صندوق و بخشی نیز از طریق حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود.

مسرور با اشاره به اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد فقط یکبار در سال ۹۱ انجام شد گفت: بعد از آن دیگر همسان سازی اجرا نشد و با توجه به اینکه بازنشستگان فولاد دارای سخت‌ترین مشاغل بودند، امسال همسان سازی را توانستیم اجرا کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به اینکه سرانه درمان برای بازنشستگان فولاد از سایر صندوق‌های بازنشستگی بیشتر است، افزود: سرانه درمان برای بازنشستگان 175 هزار تومان است و حق عائله مندی بازنشستگان فولاد ۵۰ درصد افزایش یافته که بار مالی این افزایش ۱۰۰ میلیارد تومان است.

مسرور با بیان اینکه ۸۷ هزار مستمری بگیر از صندوق بازنشستگی فولاد خدمت دریافت می‌کنند، گفت: متناسب‌سازی و اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هر صندوق با سایر صندوق‌ها متفاوت است و بر اساس کسوراتی که پرداخت کرده‌اند همسان سازی اجرا می‌شود و ۹۰ درصد پرداختی‌ها به مشاغل هر صندوق باید به بازنشستگان تعلق گیرد و شاید در برخی از صندوق‌ها کمتر و شاید در برخی بیشتر باشد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد درباره اعطای تسهیلات به بازنشستگان این صندوق گفت: از منابع داخلی صندوق تسهیلات ۴ میلیون تومانی بدون سود به بازنشستگان اعطا می‌شود و به دنبال آن هستیم که رقم تسهیلات را افزایش دهیم. همچنین تفاهم نامه‌ای را با صندوق کارآفرینی امید داشتیم تا در اعطای تسهیلات بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد همکاری کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.