درخواست فوری برای تعطیلی دو هفته ای تهران

جلسه کمیته بررسی مشکلات حوزه سلامت استان تهران (پنجشنبه ۸ آبان ماه) با حضور عبدالحسین روح الامینی، اقبال شاکری و زهره الهیان اعضای کمیته سلامت مجمع نمایندگان تهران و استاندارتهران، رئیس شورای شهر تهران، روسای سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و معاون شهردار تهران در محل ستاد فرماندهی کرونای تهران برگزار شد.

 

در این جلسه عبدالحسین روح الامینی رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران به نمایندگی از ۴۰ نماینده استان تهران ضمن گلایه‌مندی نسبت به عدم استفاده از ظرفیت‌های نمایندگان و مجلس در این جنگ تمام عیار، بر پشتیبانی تمام قد از ارکان ستاد کرونای شهر تهران تاکید کرد و گفت: جدا از تفاوت در نگاه‌های سیاسی با شورای شهر و دولت، مجمع نمایندگان استان تهران تمام قد در کنار و پشتیبان ارکان ستاد عملیاتی کرونا قرار دارد.

تمامی اعضا در این نشست بر اتخاذ تصمیمات قاطعانه فوری همچون تعطیلی دو هفته‌ای استان تهران با در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی آن تاکید کرده و اعلام کردند که تنها راه قطع زنجیره و بازسازی توان مدافعان سلامت و امکانات بهداشتی درمانی شهر تهران را این موضوع دانستند.

همچنین در این جلسه مقرر شد؛ رایزنی‌های لازم جهت تحقق فوری این موضوع برای جلوگیری از افزایش فاجعه از دست دادن هموطنان عزیز انجام شود و به جهت اهمیت موضوع پیشگیری و توجه به بهداشت مقرر شد، پیگیری‌های لازم برای در اختیار قرار دادن اقلامی مانند ماسک رایگان و کمک رسانی محله به محله با استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی، نیروی انتظامی و بسیج اجرایی شود.

در پایان نشست هم تاکید شد، این جلسات به صورت هفتگی ادامه یافته و محرومیت‌های بهداشتی درمانی نواحی محروم، حاشیه شهر و بازنگری در ساختار و بودجه آن در دستور کار قرار بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.