پول های انتخاباتی ترامپ به سرقت رفت

"اندور هیت" گفت: هکرها ۲.۳ میلیون دلار از حساب حزب جمهوری‌خواه ویسکانسین که برای کمک به انتخاب مجدد دونالد ترامپ اختصاص یافته بود، سرقت کردند.

رییس حزب جمهوریخواه در ویسکانسین افزود: حزب جمهوریخواه در ۲۲ اکتبر (اول آبان) متوجه فعالیت مشکوک شد و روز جمعه موضوع را به پلیس اف بی آی اطلاع داد. 

حمله هکرها در ایالت ویسکانسین در حالی رخ می‌دهد که رقابت میان بایدن و ترامپ برای کسب آرای الکترال ایالت‌ها روز به روز شدیدتر شده و این ایالت نیز با داشتن ۱۰ رای الکترال در پیروزی هر یک از نامزدهای انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا نقش بسزایی دارد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه در سال ۲۰۱۶ توانست با کسب ۲۳ هزار رای پیروز انتخابات ایالت ویسکانسین شود و برای این دور از انتخابات نیز برنامه ویژه‌ای برای این ایالت دارد.

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ نیز چشم به آرای ایالت ویسکانسین دوخته و قرار است امروز (جمعه) به ایالت سفر کند.

بیش از ٧٠ میلیون تن از شهروندان آمریکا تا چهارشنبه ٢٨ اکتبر (هفتم آبان) با ارسال آراء خود در انتخابات روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) شرکت کردند. این مقدار بیش از نصف کل شرکت کنندگان در انتخابات سال ٢٠١۶ محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که میزان مشارکت در رای گیری امسال بشکل بیسابقه‌ای نسبت به گذشته افزایش خواهد یافت.

جمهوری خواهان در ایالت‌هائی که تحت کنترل دارند با برگزاری حضوری رای گیری زودرس در تلاش جبران عقب ماندگی خود هستند. دموکرات‌ها در میان اقلیت‌های قومی و مذهبی و خارجی تباران از آراء بیشتری برخوردارند و افراد وابسته به این گروه‌ها تا کنون کمتر در انتخابات حضوری شرکت کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.