مکرون: عامل حمله نیس یک «تروریست اسلام‌گرا» بود

علی‌رغم آنکه موضع‌گیری‌های توهین‌آمیز مکرون علیه اسلام مورد انتقاد کشورهای مسلمان قرار گرفته او بار دیگر گفت که یک «ترویست اسلام‌گرا» عامل حمله نیس بوده است. 

امروز پنجشنبه نیز به یک روز خونین در فرانسه تبدیل شد و در دو حادثه جداگانه دست‌کم چهار نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز که هنوز عدد دقیق آن نامشخص است، زخمی شدند. رسانه‌های فرانسه مدعی شدند یک حادثه مشابه در یک شهر دیگر فرانسه خنثی شده است.

تیراندازی اول در نیس 

در حادثه اول که ساعت ۰۹:۰۰ صبح امروز به وقت محلی (۱۱:۳۰ به وقت تهران) در شهر نیس به وقوع پیوست، یک مرد مسلح به چاقو در نزدیکی کلیسای «نوتردادم» شهر «نیس» واقع در جنوب فرانسه به سمت افرادی حمله برد.

به دنبال این حادثه، نیروهای پلیس محلی مرگ دست‌کم سه نفر را تأیید کردند و گفتند که تعدادی نیز در این حادثه زخمی شده‌اند.

تیراندازی دوم در شهر آوینیون

درست بیش از دو ساعت از حمله با چاقو در نزدیکی کلیسای «نوتردام» در شهر «نیس» جنوب فرانسه، نگذشته بود که رسانه‌های محلی از شلیک نیروهای پلیس به یک فرد دیگر مسلح به چاقو در شهر «آوینیون» واقع در جنوب شرقی فرانسه و کشته شدن وی خبر دادند.

برخی رسانه‌های فرانسوی مدعی شده‌اند که این عامل مسلح در حالیکه فریاد «الله اکبر» سرمی‌داده با چاقو به سمت نیروهای پلیس حمله‌ور شده بود که در نهایت با شلیک گلوله پلیس کشته شد.

این حادثه نیز موجی از خشم و نگرانی را در میان مقام های فرانسه ایجاد کرد به طوریکه «ژان کاستکس» نخست‌وزیر فرانسه هشدار داد که پاسخ سریع و قاطعانه‌ای به اینگونه حملات بدهند.

طبق گفته مقام های رسمی فرانسه، در پی وقوع دو حادثه نیس و آوینیون، نخست‌وزیر فرانسه از افزایش سطح هشدار امنیتی در این کشور خبر داد.

خنثی‌سازی حادثه سوم

رسانه‌های فرانسه عصر پنجشنبه نیز خبر دادند که یک حادثه مشابه را در شهر لیون خنثی کرده‌اند.

رسانه‌های فرانسوی گفتند در شهر لیون نیز یک فرد مسلح به سلاح سرد را بازداشت کرده‌اند که قصد اجرای یک عملیات چاقوزنی داشته است. 

امانوئل مکرون گفت که فرانسه شمار نیروهایی که وظیفه محافظت از اماکن حساس در این کشور را به عهده دارند به ۷۰۰۰ نفر افزایش خواهد داد.

منابع خبری همچنین گزارش داده‌اند عامل حمله امروز در شهر «نیس» یک جوان ۲۱ ساله اهل تونس بوده که به تازگی وارد فرانسه شده است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.