تاکید پوتین بر واکسیناسیون گسترده کرونا در روسیه

پوتین روز پنجشنبه در نشست عمومی همایش سرمایه گذاری به نام «روسیه دعوت می کند» که بانک روسی «ونش تورگ بانک» برگزار کرد، گفت: واکسیناسیون گسترده کرونا در روسیه تا پایان امسال آغاز خواهد شد. دو واکسن کرونا ساخته شده در روسیه که در وزارت بهداشت ثبت شده اند، با شرایط اعلام شده مطابقت دارد.

وی افزود: این موضوع نشانگر آن است که در روسیه سطح علمی مربوطه (برای تولید واکسن) که از زمان اتحاد جماهیر شوروی بوجود آمده، حفظ شده است و توسعه می یابد. حفظ این کادر علمی و توسعه و گسترش علوم توسط آنها مایه خرسندی است.

پوتین این احتمال را که در روسیه قرنطینه عمومی اعلام و محدودیت های کرونایی گسترده اعمال شود را رد کرد.

«اسپوتنیک وی» نخستین واکسن روسی کرونا است که مرکز اپیدمیولوژی و ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه آن را ساخته و تولید انبوه آن آغاز شده است و در زمان حاضر در مورد ۴۰ هزار داوطلب آزمایش می شود.  

تولید انبوه واکسن دوم کرونا در روسیه به نام «اپی واک کرونا» نیز روز سه شنبه در مرکز علمی- پژوهشی «وکتور» در نووسیبیرسک این کشور آغاز شد.

انتظار می رود در مرحله جدید آزمایش این واکسن ۴۰ هزار داوطلب ازجمله افراد با سن بالای ۶۰ سال و نیز افراد مبتلا به بیماریهای مزمن نیز شرکت کنند.

 براساس آخرین گزارش ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان به کرونا با شناسایی ۱۷ هزار و ۷۱۷ مورد جدید به یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۶۹۳ نفر و آمار جانباختگان ناشی از این بیماری با افزایش ۳۶۶ نفر دیگر به ۲۷ هزار و ۳۰۱ تن رسیده است که همچنان روند صعودی را نشان می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.