جزییات بازداشت ۴۷ قاضی، وکیل و کارمندان قوه قضاییه در تهران

غلامسحین اسماعیلی امروز در گفت‌وگوی زنده با بخش خبری ساعت ۱۳ شبکه خبر با تأکید بر اینکه سلامت دستگاه قضا در زمره برنامه‌های اولویت‌دار قوه قضائیه در دوره تحول است، گفت: با اقدامات گسترده در حوزه پیشگیری، رصد و نظارت عملکردها و شناسایی موارد تخلف و نیز با هدف برخورد قاطع و بدون ملاحظه با متخلفین، جمعی از کارمندان دستگاه قضا دستگیر شدند.

وی افزود: بر این اساس هفته گذشته با اقدامات جدید مرکز حفاطت و اطلاعات قوه قضائیه تعدادی از متخلفین تحت تعققیب قرار گرفته و بازداشت شدند. این بازداشتی‌ها شامل ۲۸ نفر از کارمندان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نیز دادگستری و همچنین ۱۹ نفر از وکلای دادگستری هستند.

اسماعیلی با گفتن اینکه افراد بازداشتی به نوعی مبادرت به کلاهبرداری می‌کردند، گفت: این افزاد امکان دست بردن در پرونده را نداشتند و با دادن وعده و وعید، از اصحاب پرونده وجوهی را دریافت می کردند.

وی تأکید کرد: قضات، کارمندان، ضابطان، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری که زنجیره تضمین‌کننده سلامت در جامعه هستند، باید از سلامت برخوردار بشناسند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: تمام افراد بازداشتی چه وکلا و چه کارمندان دادگستری و سازمان ثبت اسناد و املاک، مرتبط با استان تهران هستند.

اسماعیلی در پایان سخنانش تأکید کرد: برخورد با متخلفان در درون دستگاه قضایی، برخورد از نوع سریع، قاطع و بدون اغماض است. اگر این افراد در دستگاه‌های دیگر با اقدامات مشابه دستگیر می‌شدند، می‌توانستند با قرار کفالت آزاد شوند؛ اما کارمندان بازداشتی دستگاه قضایی همه در بازداشت هستند و در حداقل زمان ممکن و بدون کوچک‌ترین اغماضی به پرونده آنها رسیدگی می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.