نخستین واکنش عربستان به اهانت به پیامبر اسلام (ص)

دبیرخانه هیئت عالی علمای عربستان که بالاترین هیئت دینی در این کشور محسوب می شود، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، اهانتها به شان پیامبران تنها صاحبان دعوت های افراطی و کسانی که به دنبال گسترش فضای انزجار میان جوامع بشری هستند را متضرر می کند.

در این بیانیه آمده است، وظیفه اهل خرد در سراسر جهان چه نهادها و چه افراد این است که این اهانت ها را که هیچ ارتباطی به آزادی بیان و عقیده ندارد و صرفا تعصبی نامطلوب و خدمتی بی مزد و مواجب به صاحبان افکار افراطی است، محکوم کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است، اسلام محمدی آمده است تا هرگونه بی ارزش کردن و انکار پیامبری از پیامبران خدا را منع کند همانطور که تعرض به نمادهای دینی را نهی کرده است. اسلام دستور داده از افراد نادان روی گردانیم و سیره پیامبر اسلام هم گویای این امر است. بنابراین مقام و منزلت ایشان و سایر پیامبران محفوظ و متعالی است.

در پایان بیانیه علمای سعودی آمده است، وظیفه مسلمانان و تمامی دوستداران حقیقت این است که سیره پیامبر اسلام رحمت، عدالت، گذشت، انصاف و تلاش ایشان در مسیر خیر و صلاح همه بشریت را نشر دهند.

اخیرا ساموئل پتی، معلم فرانسوی تاریخ و جغرافیا، به دلیل نشان دادن کاریکاتور حضرت محمد (ص) در کلاسش توسط یکی از شاگردان خود کشته شد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به این اتفاق متعهد شد فرانسه به کشیدن کاریکاتورهای موهن ادامه دهد. او مسلمانان فرانسه را "جدایی طلب" خواند و گفت، اقدامات جدیدی برای ممانعت از انتشار افراط گرایی میان مسلمانان فرانسه اتخاذ می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.