رییس جمهور ایتالیا به کرونا مبتلا شد

برخی مقامات بلند پایه ایتالیا هم تست کرونایشان مثبت اعلام شده است.

سخنگوی سرجو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا و "جوزپه کونته"، نخست وزیر ایتالیا هم تست کرونایشان مثبت اعلام شده است.

"جیووانی گراسو"، سخنگوی ماتارلا روز یکشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد بعد از اینکه جمعه دچار تب بالا شده روز شنبه تست کرونا داده و روز یکشنبه نتیجه مثبت آن را دریافت کرده است.

وی در عین حال اعلام کرد که حالش نسبتا خوب است.

سخنگوی ماتارلا اعلام رد که بعد از اولین تست منفی در روز چهارشنبه هیچ ارتباطی با رئیس جمهور نداشته است.

"روککو کاسالینو"، سخنگوی "جوزپه کونته" ، نخست وزیر ایتالیا هم دربیانیه ای اعلام کرد که نتیجه مثبت تست کرونایش را اواخر روز شنبه دریافت کرده و پیش از آن هم برخی علائم خفیف بیماری را داشته است.

وی اعلام کرد که روز سه شنبه برای آخرین بار در دفتر نخست وزیر ایتالیا بوده و از ماسک استفاده کرده و فاصله ایمنی را رعایت کرده است.

درایتالیا شمار مبتلایان به کرونا به شدت در حال افزایش است و برای اولین بار شمار مبتلایان روزانه در این کشور از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کرده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی ایتالیا در روز یکشنبه ۲۱۲۷۳ نفر در ایتالیا در عرض ۲۴ ساعت به کرونا مبتلا شده اند که بالاترین میزان ابتلای روزانه از زمان شیوع کرونا بوده است. در این مدت ۱۲۸ بیمار کرونایی دیگر هم در این کشور فوت کرده اند.

"بویکو بوریسو"، نخست وزیر بلغارستان هم تست کرونایش مثبت اعلام شده است. وی روز شنبه در فیس بوک این خبر را اعلام کرده و اظهار داشت که بعد از دو تست منفی کرونا تست سومش مثبت شده است. قرنطینه بوریسو تازه در روز شنبه به دلیل ارتباط با یک معاون وزیر این کشور که آلوده به این ویروس شده بود تمام شده بود.

نخست وزیر بلغارستان در این پیام نوشت که وی همه نشست ها و دیدارهای عمومی برای روزهای آیند را لغو کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.