حمله شدید بایدن به ترامپ

«جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیامی در توئیتر بار دیگر از شرایط وخیم شیوع ویروس کرونا در دوران دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «حقیقت سخت این است که (شرایط) نباید اینقدر بد می‌شد، اما اقدامات کوته‌بینانه دونالد ترامپ توانایی ما برای واکنش به همه‌گیری بسیار پیشتر از آنکه کووید-۱۹ (کرونا) به سواحل ما برسد تضعیف کرد.»

بایدن در ادامه به توئیت سال گذشته خود درباره آماده نبودن آمریکا برای مقابله با این همه‌گیری اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشته بود: «ما برای یک همه‌گیری آمادگی نداریم. ترامپ پیشرفت‌هایی که من و اوباما در زمینه تقویت امنیت بهداشت جهانی ایجاد کرده بودیم را به عقب بازگرداند. ما نیازمند رهبری هستیم که به ایجاد اعتماد عمومی پرداخته و بر تهدیدهای واقعی تمرکز کند و جهان را برای متوقف کردن شیوع پیش از آنکه به سواحل ما برسد بسیج کند.»

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا رکورد تازه‌ای را ثبت کرده است.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۸۵ هزار و ۳۱۷ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به هشت میلیون و ۵۷۵ هزار و ۶۹ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۹۳۹ نفر دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۲۲۴ هزار و ۸۸۶ نفر برسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.