شیوع دوباره کرونا در این شهر چین با 138 مبتلای جدید

امروز مسوولان اموربهداشتی در منطقه سین کیانگ واقع در شمال غرب چین به رغم تدابیر شدید محدود کننده در این کشور برای پیشگیری و مهار همه گیری کرونا، از ابتلای ۱۳۸ نفر به این ویروس و شناسایی کانون جدیدی از بیماری خبر دادند.

همه این ۱۳۷ نفر در تماس یا یک مبتلا در شهر « کاشی » سین کیانگ به کرونا مبتلا شده اند و شمار مبتلایان ظرف دو روز گذشته بسرعت افزایش یافته است.

امروز مرکز بهداشت محلی اعلام کرد که فرد مورد نظر از اهالی شهرستان «شوفو» است که در طول یک سال گذشته در این منطقه بوده و هیچ سفر خارجی نداشته و با حیوانات نیز در تماس نبوده و ابتلای وی به کرونا به یک معما تبدیل شده است. 

مرکز بهداشت محلی ضمن اعلام واکنش اضطراری با فوریت تحقیقات اپیدمیولوژیک را آغاز کرده است و همه کسانی که از نزدیک با بیمار در تماس و ارتباط بوده شناسایی و تحت نظر پزشکان قرار گرفته اند و به بسیاری از محلی ها برای انجام آزمایش کرونا فراخوان داده شده است. 

این مرکز با انتشار بیانیه ای آورده است که تحقیقات جامعی از تمامی مکان هایی که فرد مبتلا در آنها فعالیت و یا رفت و آمد داشته در حال انجام است و اطلاعات مربوطه به موقع برای عموم منتشر می شود.

بخشهای پزشکی به عموم مردم یادآوری کرده اند که باید پیشگیری های لازم را انجام داده و در صورت فراخوان فورا آزمایش کرونا بدهند. 

از سوی دیگر تمامی مجتمع های مسکونی این منطقه و برخی از محله های شهر کاشی در سین کیانگ چین نیز ممنوعیت ورود و خروج برای ساکنان درنظر گرفته اند و به مسافرانی که می خواهند با هواپیما پرواز کنند اعلام شده است در صورتی که نتیجه آزمایش آنها منفی باشد، حق خروج خواهند داشت و بسیاری از پروازها به این منطقه لغو شده است. 

روزنامه گلوبال تایمز چین نوشت: تعدادی از ساکنان شهر کاشی امروز پیام تلفنی از دولت محلی دریافت کرده اند مبنی بر اینکه همه ساکنان شهر باید تحت آزمایش گسترده اسید نوکلئیک قرار گیرند. همچنین در این مدت محدودیت های عبور و مرور در نظر گرفته می شود.

این گزارش می افزاید که ساکنان شهرستان شوفو در کاشی در حصر هستند و تحقیقات گسترده در منطقه در جریان است. تصاویر منتشر شده حاکی است که قبل از اعمال این محدودیت ها مردم شهرستان به فروشگاه ها برای خرید مایحتاج در صورت اعلام قرنطینه طولانی مدت یورش برده اند.

این اتفاق در شرایطی می افتد که در اوایل ماه جاری به دنبال پیدا شدن ۱۲ مورد ابتلا به کرونا در شهر چینگ دایو در شرق چین کل جمعیت ۱۱ میلیون نفری شهر تحت آزمایش کرونا قرار گرفتند. 

این دومین بار در سه ماه گذشته است که سین کیانگ از شیوع ویروس کرونا خبر می دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.