به درمانگاه‌های زیر مجموعه این سازمان در سراسر انگلیس گفته شده است که برای برنامه‌ای که اوایل دسامبر آغاز خواهد شد آماده شوند. 

روزنامه میل - چاپ انگلیس امروز (یکشنبه) گزارش داد، البته برنامه زمانی هنوز به قطعیت نرسیده چرا که هیچ یک از واکسن‌هایی که در حال حاضر در دست تحقیق‌اند به تصویب نهایی نرسیده‌اند. 

این روزنامه یادداشتی از "گلن بارلی"، رئیس اجرایی درمانگاه بیمارستان "جورج الیوت" در "وارویک شایر" به کارکنانش را منتشر کرد. 

وی در این یادداشت نوشته بود: به درمانگاه ما و سازمان‌های وابسته به بهداشت ملی در سراسر کشور گفته شده است که برای شروع یک برنامه واکسیناسیون کووید-۱۹ برای کارکنان در اوایل دسامبر آماده باشند.

در ادامه یادداشت آمده است: آخرین اطلاعات حاکی است واکسن ویروس کرونا احتمالا در سال جاری آماده خواهد شد و کارکنان سازمان بهداشت ملی پیش از فرارسیدن کریسمس در اولویت قرار دارند.

دیوید الترینگام، مدیرکل این درمانگاه، به روزنامه میل گفت: ما تاریخ مشخصی برای دریافت واکسن نداریم اما داریم آماده می‌شویم تا از اول دسامبر واکسن را توزیع کنیم.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، یکی از واکسن‌های پیشرو در رقابت‌ها، واکسنی است که محققان دانشگاه آکسفورد همراه با شرکت داروسازی آسترازنکا در دست تحقیق و توسعه دارند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.