این ماسک کرونا را می‌کشد

 روزنامه دیلی میل گزارش داد، این ماسک صورت به جای فیلتر کردن ذرات ویروس کرونا با عبور دادن هوایی که تنفس می‌شود از میان یک توری مسی که تا دمای ۱۹۴ درجه فارنهایت (۹۰ درجه سانتی گراد) گرم می شود، ذرات ویروس کرونا را می کشد.

این توری مسی درون عایقی به نام «نئوپرین» قرار دارد. نئوپرین ماده‌ای عایق است که مانع از گرم شدن بیش از حد ساختار بیرونی ماسک می‌شود.

ایده این ماسک این گونه است که همانطور که کاربر ماسک را می‌ پوشد و عملیات دم و بازدم را انجام می ‌دهد، هوا به طور مکرر از این توری مسی عبور می‌کند و هر ذره ویروسی که در این هوا وجود داشته باشد از بین می رود.

چنین ماسکی می‌ تواند برای متخصصان مراقبت ‌های بهداشتی و افراد در شرایطی مانند اتوبوس شلوغ که دستیابی به فاصله اجتماعی چالش برانگیز است، مفید باشد. همچنین پس از استفاده از این ماسک نیازی به دور انداختن یا ضدعفونی کردن آن نیست.

مایکل استرانو استاد مهندسی شیمی ام. آی. تی درمورد این ماسک گفت: ماسک ‌هایی که اکنون استفاده می‌ کنیم برای گرفتن برخی ویروس ها طراحی شده اند. آنها از ما محافظت می‌کنند اما هیچ کس تاکنون به فکر غیرفعال کردن ویروس و استریل کردن هوا نبوده است که این موضوع باعث تعجب من شد.

وی درمورد این ماسک معتقد است درصورتی که این ماسک باتری دار به مرحله تجاری سازی برسد، قیمت آن به مراتب بیشتر از ماسک های پارچه ای یا ماسک های جراحی و N۹۵ است.

محققان موسسه فناوری ماساچوست اکنون طراحی این ماسک را به ثبت رسانده  و ساخت نمونه های اولیه آن را آغاز کرده اند تا بعد آن تحت آزمایش های فیزیکی قرار گیرد.  

مشروح طراحی این ماسک در مجله bioRxiv منتشر شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.