ترامپ از این سناتورهای آمریکایی حمایت نخواهد کرد

روزنامه واشنگتن‌پست روز شنبه خبر داد که دونالد ترامپ پنجشنبه پیش که برای آخرین مناظره به شهر نشویل ایالت تنسی رفته بود، در جمع خصوصی حامیان مالی خود در مورد تداوم اکثریت جمهوری‌خواهان در سنا ابراز تردید کرده و آن را کاری «بسیار سخت» خوانده بود.

وی به حضار گفت از برخی از نامزدهای جمهوری‌خواه سنا نیز حمایت نخواهد کرد.

یکی از حاضران این جمع خصوصی که خواست نامش فاش نشود به نقل از ترامپ به واشنگتن‌پست گفت: فکر می‌کنم که (انتخابات) سنا بسیار سخت باشد. دو تن از سناتورها هستند که نمی‌خواهم به آنان کمک کنم.

در روزهای اخیر برخی سناتورهای جمهوری‌خواه هم از  اختلاف با ترامپ سخن گفته‌اند.

ترامپ در جریان مناظره آخر گمانه‌زنی کرده بود که جمهوری‌خواهان حائز اکثریت در مجلس نمایندگان شوند. به گفته ترامپ، یکی از دلایل وقوع چنین اتفاقی عملکرد نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان است که به زعم او لایحه جدید کمک‌های مالی به آسیب دیدگان کرونا را با تاخیر مواجه کرده است.

جمهوری‌خواهان برای کسب اکثریت مجلس نیازمند کسب ۱۸ کرسی در این دور از انتخاباتند.

پیش‌بینی می‌شود دموکرات‌ها در رای‌گیری پیش رو که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و سنا برگزار می‌شود ۱۰ تا ۲۰ کرسی دیگر مجلس را از آن خود کنند.

دموکرات‌ها در صورت حفظ وضعیت موجود، تنها به چهار کرسی برای کسب اکثریت در سنا نیاز دارند.

در صورت پیروز دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و سنا، ترامپ در صورت پیروزی، شانسی برای ادامه دور دوم نخواهد داشت. 

جمهوری‌خواهان اکنون با کسب ۵۳ کرسی سنا در اکثریتند و گمانه‌زنی می‌شود که عملکرد دولت ترامپ در برخورد با بحران کرونا کفه ترازو را به نفع دموکرات‌ها سنگین کرده باشد. سناتورهای جمهوری‌خواه ایالات مِین، کلرادو، آریزونا، کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی با رقابت فشرده‌ای در این دور از انتخابات مواجهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.