نشنال اینترست: واشنگتن باید سیاست‌هایش در رابطه با ایران را تغییر دهد

به گزارش العهد، آدم لامون، معاون مدیر پایگاه خبری نشنال اینترست در مقاله ای نوشت که روابط ایران و آمریکا به بدترین حالت خود رسیده است و آمریکا باید در سیاست های خود در رابطه با ایران تجدیدنظر کند تا دو طرف وارد مقابله مستقیم در خاورمیانه نشوند.

دین یاداشت می افزاید: واشنگتن باید متوجه باشد که ایران اغلب در مواجهه با تهدیدات امنیت ملی از خود انعطاف سیاسی نشان می‌دهد.

نویسنده با بیان اینکه پس از حملات ۱۱ سپتامبر همکاری های ایران و آمریکا نتایج ارزشمندی به همراه داشت تاکید کرد: آمریکا برای تقویت امنیت در خاورمیانه باید با تهران گفت وگو کند.

وی در بخش دیگری می نویسد: آمریکا می داند که ایران بازیگری محوری در جنگ با گروهک تروریستی داعش بود و واشنگتن مجبور شد تا اعتراف کند که الحشد الشعبی طرفی قدرتمند در مبارزه با داعش بود و حمایت های ایران از الحشد الشعبی نقشی برجسته در این راستا داشت.

نویسنده در ادامه با بیان اینکه پس از روی کار آمد دونالد ترامپ در کاخ سفید روابط تهران و واشنگتن به طور بی سابقه ای وخیم و نابه سامان شد نوشت: آمریکا باید چگونگی همکاری و رقابت همزمان با ایران را یاد بگیرد. این استراتژی در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما موفقیت آمیز بود زیرا در آن مرحله توافق هسته ای میان دو کشور امضا شد و دو طرف در جنگ با داعش در عراق همکاری و رقابت داشتند.

وی با بیان اینکه زمان تغییر رسیده است نوشت که ایجاد یک نمونه جدید در خاورمیانه ماموریت آسانی برای آمریکا نیست. ایران یکی از ستون های ثبات در منطقه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.