هشدار پلیس به دریافت کنندگان کد بورسی

سرهنگ علی موالی، رئیس پلیس فتا استان قم گفت: برخی متقاضیان و کاربران سامانه سجام بدون آگاهی و شناخت کامل از آدرس صحیح این سایت، اقدام به ثبت نام در سایت‌های مشابه جعلی می‌کنند که باعث به دام افتادن در دام‌های کلاهبرداران اینترنتی می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از الزامات ورود به بورس،  ثبت نام در سامانه سجام است، متاسفانه مجرمان سایبری از این موقعیت سوءاستفاده کرده و با راه ‌اندازی سایت‌ها با آدرس‌های جعلی مشابه اقدام به سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شهروندان و کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند.

سرهنگ موالی ادامه داد: در برخی موارد نیز افراد کلاهبردار با درج تبلیغات کاذب و دروغین و به بهانه ثبت نام متقاضیان در سامانه سجام اقدام به اخذ مبالغ هنگفت و دریافت اطلاعات هویتی و حساب‌های بانکی به منظور سوءاستفاده‌های دیگر می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم یادآور شد: سامانه سجام با نام اختصاری sejam.ir معتبر است و سایر سامانه‌ها و لینک‌های مشابه جعلی بوده وکاربران نباید عجولانه و بدون بررسی دقیق مشخصات آدرس اقدام به کلیک کرده و اطلاعات هویتی و بانکی خود را وارد کنند.

وی به هموطنان توصیه کرد به پیامک‌ها، تماس‌ها و هرگونه لینک و پیامی که در شبکه‌های اجتماعی و یا پیام‌رسان‌ها در خصوص سهام عدالت، بورس و... دریافت می‌کنند توجه نکرده و وارد آن‌ها نشوند و هیچ‌ گونه اطلاعات شخصی و بانکی را نیز در آن‌ها وارد نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق وب ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

کلاهبرداری از ۱۵۰ نفر با ترفند تمدید آگهی در سایت دیوار

رئیس پلیس فتا شرق استان تهران از کلاهبرداری در سایت دیوار خبر داد و گفت: متهم نوجوان با همکاری یکی از دوستان خود طی گذشت ۶ ماه موفق به کلاهبرداری از ۱۵۰ نفر شده است.

سرهنگ رضا ملوکی درتشریح این پرونده قضایی اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر ارسال پیامک واریز مبلغ دو هزار تومان به جهت تمدید آگهی در سایت دیوار که منجر به کلاهبرداری از وی شده، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.  

این مقام انتظامی از شناسایی متهم خبر داد و گفت: بعد از اقدامات تخصصی و فنی ‌مهندسی تیم کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم نوجوان با همکاری یکی از دوستان خود طی گذشت ۶ ماه موفق به کلاهبرداری از ۱۵۰ نفر شده است.

وی افزود: استفاده کنندگان از فضای مجازی مراقب پیامک‌های کلاهبرداری مبنی بر برنده شدن یا واریز وجه و یا ارسال هر کدام از مشخصات فردی از خطوط تلفن همراه باشند.  

شناسایی عامل فروش پرنده شکاری در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی شخصی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به فروش پرندگان شکاری می‌کرد، خبر داد.  

سرهنگ علی قهرمان طالع گفت: در پی شکایت نماینده حقوقی اداره کل محیط‌زیست استان اردبیل در خصوص ادمین صفحه اینستاگرامی که اقدام به تبلیغ و فروش پرندگان شکاری از گونه عقاب و دلیجه می‌کرد، موضوع در دستور کار کارآگاهان سایبری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که ادمین صفحه مورد نظر با انتشار تصاویر گونه‌های مختلف پرندگان شکاری اقدام به تشویش اذهان عمومی با ریختن قبح قضیه و عادی جلوه دادن ارتکاب این‌ گونه جرائم در فضای مجازی شده است.  

سرهنگ قهرمان طالع افزود: با در نظر گرفتن اینکه مطابق قانون شکار و صید، نگهداری و حمل جانوران من‌جمله پرندگان شکاری جرم است، اقدامات فنی و پلیسی برای شناسایی متهم آغاز شد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: افسران سایبری پس از انجام اقدامات موردنظر، متهم را دریکی از روستاهای شهرستان اردبیل شناسایی و با هماهنگی‌های لازم وی را به همراه پرندگان شکاری دستگیر کردند و برای ادامه روال پرونده تحویل مراجع قضایی دادند.

این مقام انتظامی توصیه کرد: کسانی که در فضای مجازی اقدام به عرضه و فروش گونه‌های حیات‌وحش می‌کنند از سوی مراجع قضایی و حفاظت محیط ‌زیست تحت تعقیب قرارگرفته و مجازات مقرر در قانون در مورد آن‌ها اعمال خواهد شد.  

کلاهبرداری در نتیجه اجاره کارت عابر بانک

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به کلاهبرداری‌های اقتصادی اخیر، از کشف یک پرونده کلاهبرداری با اجاره کارت عابربانک خبر داد.  

سرهنگ حسنوند اظهار داشت: در پی رصد بعمل آمده از فضای مجازی مشخص شد شخصی با حساب تلگرامی، خود را صاحب یک شرکت تجاری معرفی کرده و به بهانه واریز حقوق کارگران شرکت اقدام به اجاره کارت‌های بانکی شهروندان می‌کند؛ با توجه به مشکوک بودن موضوع، پرونده مقدماتی تشکیل شده و در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد متهم با همدستی چند نفر از دوستان خود که مسئولیت فراهم نمودن کارت‌های بانکی را بر عهده داشتند، کارت‌ها را از شهروندان دریافت کرده و مبلغ پنج میلیون ریال به ازای هر کارت در اختیار صاحب کارت قرار می‌دادند.

سرهنگ حسنوند گفت: در ادامه‌ اقدامات تخصصی، همدستان متهم مورد شناسایی قرار گرفتند و با اعزام اکیپی از ماموران پلیس دستگیر شده و در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفتند؛ آنها در تحقیقات اعترف کردند که بعد از دریافت کارت‌های بانکی از شهروندان، کارت‌ها را به یک سوپر مارکت تحویل داده و مبلغی را بعنوان پورسانت دریافت می‌کردند و هیچ گونه اطلاعی از مسئول باند با که با هویت جعلی فعالیت می‌کرد، در اختیار ندارند.

این مقام انتظامی ادامه داد : متهم تحت تعقیب، گاهی جهت خرید از فروشگاه به آنجا مراجعه می‌کند و با پرداخت مبلغی پول به فروشنده فروشگاه هماهنگی‌های لازم را جهت دریافت کارت‌های بانکی انجام می‌داده است و فروشنده از موضوع سوء استفاده از کارت های بانکی شهروندان هیچگونه اطلاعی نداشته است.

سرهنگ حسنوند بیان کرد: در بررسی‌های تکمیلی و تحقیق از متصدی سوپر مارکت محل اختفای متهم شناسایی و توسط ماموران پلیس دستگیر شد که طی بازرسی بعل آمده از منزل وی مقادیری وجه نقد و سلاح کشف شد.

وی بیان داشت: در تحقیقات به عمل آمده از متهم، وی ابتدا منکر بزه انتسابی خود شد اما در نهایت اعتراف کرد که اقدام به راه اندازی کانال تلگرامی با عنوان فروشگاه اینترنتی کرده و با تبلیغ و فروش محصولات با ۵۰ درصد تخفیف، اقدام به کلاهبرداری و دریافت وجوه از شهروندان می‌ کند و کارت‌های بانکی را که با همکاری همدستان خود از شهروندان خریداری کرده را در جهت واریز وجوه مشتریان در این کانال تلگرامی استفاده می‌کرده است.  

کشف احشام قاچاق در رودبار

فرمانده انتظامی رودبار از کشف ۱۹ رأس گاو فاقد مجوز حمل و بهداشت خبر داد و گفت: ماموران کلانتری ۱۶ رستم آباد حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون که از مسیر شمال به جنوب در حرکت بود مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.  

سرهنگ حمیدرضا فیضی افزود: ر بازرسی از خودرو مورد نظر، ۱۹ رأس گاو فاقد مجوز حمل و بهداشت کشف شد.

وی با بیان اینکه برابر دستور قضائی راننده ۳۴ ساله به همراه دام‌های کشف شده برای سیر مراحل قانونی به دامپزشکی رستم‌آباد ارجاع داده شد اظهار داشت: کارشناسان ارزش دام‌های کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار در پایان با اشاره به اینکه برای حفاظت از بهداشت غذایی شهروندان، پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر و همچنین جلوگیری از قاچاق دام و طیور، حمل این قبیل محموله‌ها باید با مجوز مراجع مربوطه انجام شود از شهروندان خواست، در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۲ میلیاردی لاستیک قاچاق 

فرمانده انتظامی خرمبید استان فارس گفت: با تلاش مأموران ۱۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ حمید جوکار اظهار داشت : در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی شهرستان خرمبید هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل لاستیک مشکوک شده و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۲ حلقه لاستیک لودر خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد، تصریح کرد: در این رابطه راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش این محموله قاچاق، ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان داشت: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

کشف بیش از ۲ تن روغن نباتی فاسد  

فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف ۲ تن و ۱۶۰ کیلو روغن نباتی فاسد و تاریخ گذشته در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "مشگین شهر" خبر داد.

سردار هوشنگ حسینی اظهار داشت: به دنبال دریافت گزارش های مردمی مبنی بر دپو و نگهداری روغن های نباتی جامد پنج کیلویی فاسد و تاریخ گذشته در یک باب مغازه خواربار فروشی در شهر مشگین شهر، کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام بررسی های میدانی از صحت گزارش های دریافتی اطمینان یافتند.

وی با اشاره به انجام هماهنگی قضائی جهت بازرسی از این مغازه افزود: کارآگاهان با همراهی نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت به محل اعزام که در بازرسی انجام شده ۴۳۲ قوطی پنج کیلویی روغن جامد فاسد و تاریخ گذشته به مقدار ۲ تن و ۱۶۰ کیلو که در بین  سایر روغن های نباتی جاسازی شده بود؛ کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه صاحب مغازه قصد فروش روغن های نباتی با قیمت غیرواقعی پس از تغییر تاریخ و قیمت آن را داشت؛ گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

سردار حسینی تصریح کرد: ارزش کشفیات به دست آمده در این عملیات بنا به اظهار نظر کارشناسان ۳۸۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال برآورد شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.