آژیرهای مختلف آموبلانس نشانه چیست؟

 صدای آژیر آمبولانس فریاد بیماری است که منتظر درمان است و نیاز به ادامه حیات دارد؛  راننده آمبولانس با فعال کردن صدای آژیر از رانندگان می خواهد تا مسیر را برای عبور او باز کنند.

بسیاری از ما به نوع آژیر آمبولانس توجه نمی کنیم و همیشه می پنداریم بیماری در حال اعزام به بیمارستان است اما جالب است، بدانید آمبولانس ها 3 نوع آژیر مختلف دارند که هر کدام معنی خاص خود را دارد.

انواع صدای آژیر آمبولانس به شرح ذیل است:

آژیر اول: آژیر اول که صدای آرامی دارد، وقتی به صدا در می آید که آمبولانس حاوی بیماری با حال عمومی خوب باشد اما ممکن است حال بیمار تغییر کند و بدتر شود.

آژیر دوم: این آژیر مهم ترین آژیر هر آمبولانسی است و زمانی به صدا در می آید که آمبولانس بیمار بسیار بدحالی را حمل می کند و دقیقه ها و ثانیه ها برای درمان او بسیار مهم است و نیاز به ادامه حیات دارد. راننده آمبولانس با فعال کردن صدای آژیر از رانندگان می خواهد تا مسیر را برای عبور او باز کنند زیرا بیمار باید برای احیا  به مرکز اورژانس بیمارستانی به سرعت انتقال داده شود. 

آژیر سوم: راننده آمبولانس با فعال کردن این صدای آژیر این پیغام را به دیگران می رساند که آمبولانس به حوادث و سوانح مانند تصادفات ترافیکی و بلایای طبیعی و ... در حال اعزام است و تعلل و در ترافیک ماندن برای آمبولانس به معنی در خطر افتادن جان انسان هاست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.