کرملین: مناظره انتخاباتی آمریکا را تماشا نکردیم

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات سه نوامبر در جریان دور پایانی مناظرات تلویزیونی در آستانه انتخابات مدعی شد که جو بایدن، رقیب دموکراتش ۳.۵ میلیون دلار از روسیه از طریق ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور دریافت کرده است. بایدن حتی گرفتن یک پنی از منابع خارجی را رد کرد و عقیده خود را دال بر اینکه روسیه نمی‌خواهد وی در انتخابات پیروز شود، مطرح کرد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره این اتهامات و دورنمای مذاکره پس از انتخابات نوامبر به خبرنگاران گفت: ما گزارشات رسانه‌ای متعددی را در این باره مطالعه کرده‌ایم اما خود مناظره را تماشا نکردیم. به نظر من رای‌دهندگان آمریکایی و مردم عادی آمریکا مخاطب اصلی این مناظره هستند. تصمیم‌گیری درباره اینکه چه کسی در این مناظره پیروز شد، برعهده آنهاست.  

وی افزود: آنها بر سر اینکه چه کسی از روسیه بیشتر بدش می‌آید رقابت می‌کنند، متاسفانه این مساله به یک موضوع ثابت در تمامی روندهای انتخاباتی در آمریکا تبدیل شده است. ما خیلی خوب این مساله را درک می‌کنیم و تنها می‌توانیم ابراز تاسف کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.