انتقادات صریح از تریبون نمازجمعه: بی حجابی نوعی کروناست

نماز جمعه این هفته کشور در برخی از شهرستان‌ها و تحت تدابیر پروتکل‌های بهداشتی برگزار و از تریبون‌های این آئین عبادی و سیاسی مسائلی همچون؛ «ناهنجاری‌های اجتماعی»، «وحدت در جهان اسلام»، «ویروس کرونا» و ...مطرح شد.

JcWVdIbMEOUQ

انتقاد شدید از سگ گردانی

بنا به گزارش تسنیم آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با بیان اینکه "مهم‌ترین اقدام امام حسن عسکری(ع) این بود که جامعه را متوجه منجی عالم بشریت کرد" اظهار داشت: طبق روایات کسانی که معتقد به امامت امام زمان(عج) هستند و برای فرج دعا می‌کنند از هلاکت در امان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به شهادت یک جوان بسیجی دوشنبه هفته گذشته در پایتخت با ضربات چاقو به سر و قلبش خاطرنشان کرد: این بسیجی جوان به‌دلیل دفاع از ناموس دینی خود توسط ضربات چاقوی اراذل و اوباش به شهادت رسید. 

وی ضمن قدردانی از دستگاه قضا و نیروی انتظامی به‌دلیل حمایت عملی از ناهیان از منکر تصریح کرد: چرا باید در جامعه‌ای که هر کوچه آن به‌نام یک شهید است هنوز هنجارشکنان جرئت عرض اندام داشته باشند و باورهای مردم را از بین ببرند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه "برخوردها با اراذل ناکافی است" افزود: لباس‌ها و مدل‌های عجیب و غریبی در جامعه دیده می‌شود و برخی مردم نیز از این افراد می‌ترسند و سگ‌گردانی به یک حرفه تبدیل شده است و عده‌ای بین سگ و فرزند خود فرقی قائل نیستند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه "اگر مردم هنجارشکنی را به دستگاه قضا اطلاع دهند سبب می‌شود که سریع‌تر و گسترده‌تر وارد عمل شوند" گفت: مردم باید نسبت به هنجارشکنی مانند سگ‌گردانی بیشتر حساس باشند و نهی از منکر کنند یا به مراجع ذی‌ربط اطلاع دهند.

وی از نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه "خواسته مردم این است که سگ‌گردانی باید از گیلان ریشه‌کن شود" عنوان کرد: آیا مسئولان شهرداری همانطور که اجازه نمی‌دهند کسی گاو و گوسفند را در خیابان‌ها بگرداند پس نباید اجازه سگ گردانی را به عده‌ای بدهند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه "هنجارشکنان روز به روز بیشتر جرات پیدا می‌کنند" ابراز داشت: انقلاب جهت ایجاد احساس امنیت برای مومنان به‌وجود آمد اما امروزه کسانی که هنجارشکنی می‌کنند امنیت بیشتری در جامعه دارند.

امام جمعه رشت با طرح این پرسش که "چرا هیچ کسی به زنان بی‌حجاب تذکر نمی‌دهد" گفت: کرونا یک بلاست و سگ گردانی و بی‌حجابی یک کرونای دیگر شده و بلای داخلی است؛ همه مردم باید همانطور که به مسئله بهداشت اهمیت می‌دهند به رعایت مسائل دینی نیز توجه کنند.

منتقدین دولت آداب سخن را رعایت کنند

بر اساس گزارش فارس حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های امروز نماز جمعه شهر ساوه فلسفه آفرینش را امتحانات دشوار و استقامت در این میدان های حوادث سخت دانست و اظهار کرد: خداوند متعال همواره ما را به چیزهایی از قبیل ترس و کمبود و مشکلات مالی، مردن و کمبود محصولات کشاورزی آزمایش می کند. 

وی با اشاره به اینکه نه اسلام دین جنگ و ستیزه جویی است، نه ما در حال جنگ با آمریکا و اروپا هستیم افزود:  اسلام دین صلح است اما صلح شرافتمندانه، صلح مبتنی بر عدالت و دعوت به دین خدا، اما در حال جنگ نیستیم، اعلام جنگ و جهاد نشده است. 

وی عنوان کرد: ما در برابر دولتی که ترور و شهادت سردار بزرگ اسلام، حافظ ناموس و امنیت و شرف کشورمان حاج قاسم سلیمانی را جزو دستاوردها و افتخارات خود می داند هرگز تسلیم نمی شویم و تا انتقام سخت را از آنان نگرفتیم آرام نخواهیم نشست.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود ضمن دعوت منتقدین دولت به ملاحظه منافع ملی و نزاکت و آداب سخن گفتن در شان نظام اسلامی، خواستار این موضوع شد که  با استدلال اشکالات و نقطه ضعف وزراء، رئیس دولت و کارگزاران را گوشزد کنید و نصیحت کنید، طرح و برنامه برای حل مشکل ارائه دهند و در عین حال مهمترین مساله که وحدت همه گروهها و ارکان نظام حول محور ولایت فقیه است را رعایت کنند.

کرونا بیخ گوش همه قرار دارد

ایسنا نیز با انتشار سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد نوشت: نیروی انتظامی در حوزه‌هایی نظیر مبارزه با مواد مخدر و قاچاق، مقابله با اراذل و اوباش و هنجارشکنان، سارقان و ناامن‌کنندگان جامعه، ارائه خدمات در بخش رانندگی در جاده‌ها و شهرها، نظارت بر اماکن عمومی و ... منشا خدمات ارزشمند به مردم است.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه در مسئله کرونا دو مطالبه اصلی وجود دارد، تصریح کرد: مطالبه نخست از مردم است که کرونا را جدی بگیرند، کرونا واقعیت و خطری است که بیخ گوش همه ما قرار دارد و هر لحظه ممکن است خود و خانواده ما را گرفتار کند لذا مردم باید بیش از گذشته با رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مراقب سلامتی خود باشند.

وی تأکید کرد: مشکل ما مخاطبانی نیستند که گوش شنوا دارند چرا که مؤمنان و اهل ایمان از ضوابط تبعیت می‌کنند همچنان که شاهد بودیم مقام معظم رهبری از مردم خواستند که پیاده‌روی اربعین نروند و مردم هم تبعیت کردند، مشکل ما عده قلیلی هستند که ضوابط ستاد کرونا و تذکرات رسانه‌ها را جدی نمی‌گیرند. 

خطیب نماز جمعه شهرکرد تأکید کرد: امروز جای ملاحظات سیاسی در مقابله با کرونا نیست و حتی اگر لازم باشد باید با اعمال حکومت نظامی به مبارزه با این بیماری برخاست، عده قلیل قانون‌شکن را نیز باید با قانون به تبعیت واداشت تا سلامت جامعه تامین شود.

برخی از مشکلات موجود در کشور تعمدی است

بر اساس گزارش مهر آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری (ع) و سالروز آغاز امامت حضرت صاحب الزمان (عج)، درپیش بودن هفته وحدت را نیز گرامی داشت.

وی با تقدیر از تلاش‌های سربازان امام زمان (عج) و خادمان حوزه امنیت به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمنان با تحریف و دروغ پردازی درباره گذشته و زمان حال را دنبال می‌کنند و از پول و همه ابزارها برای رسیدن به اهداف بهره می‌گیرند.

آیت الله محمدی با عنوان اینکه تحریف خطری جدی محسوب می‌شود، افزود: در حال حاضر دشمن تمام توان خود را روی فشار اقتصادی قرار داده است ومتاسفانه با ناکارآمدی‌ها و تعمدها در داخل این فشارها مضاعف شده است.

امام جمعه ساری با تاکید براینکه همه مذاهب و برادران دینی ما مسلمان و پاک هستند، افزود: خرید و فروش با برادران دینی اهل سنت همانند شیعی انجام می‌شود و دست وحدت را به سوی علمای اهل سنت و برادران اهل تسنن دراز می‌کنیم.

وی با عنوان اینکه دشمنان می‌خواهند با تحریف‌ها نگاه‌ها را به همدیگر منفی کنند، یادآور شد: برخی‌ها تلاش می‌کنند تا اسلام انقلاب اسلامی را جعلی نشان دهند و این نیز از توطئه دشمنان به شمار می‌رود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.