نشست روسای سازمان‌های ملی بهره‌وری کشورهای عضو WSM برگزار شد

در این اجلاس که هرساله با حضور عالی‌ترین مقامات سازمان‌های بهره‌وری کشورهای عضو APO برگزار می‌شود، فاطمه پهلوانی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران و مقام عالی APO در ایران به همراه مشاورانشان به بررسی برنامه‌های آموزشی، مشاوره‌ای و تحقیقاتی مربوط به سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ پرداختند. همچنین در این اجلاس دبیرخانه APO گزارش‌هایی در خصوص ارزیابی برنامه‌های اجرا شده در سال ۲۰۱۹ میلادی و تکنیک‌های استفاده‌شده برای ارزیابی برنامه‌ها به کشورهای عضو ارائه کرد. چشم‌انداز جدید این سازمان در سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۵ مجددا موردبررسی قرار گرفت. همین طور دبیرخانه برنامه‌های مربوط به اجرای جشن شصتمین سالگرد تاسیس آن سازمان را مرور کرده و از لگوی این جشن پرده‌برداری کرد. همچنین تغییرات لازم برای اجرای این سالگرد به‌دلیل شرایط جهان به‌واسطه بیماری ناشی از COVID-۱۹ را به کشورهای عضو پیشنهاد داده و تایید کشورها را در این زمینه اخذ کرد. در این اجلاس سه روزه موضوع مراکز تعالی تاسیس‌شده توسط این سازمان در کشورهای عضو مرور و پیشنهاد برقراری مرکز تعالی بهداشت و سلامت به این کشورها پیشنهاد شد. علاوه بر آن، گزارش‌هایی از نتایج حاصل از قابلیت‌های دیجیتالی دبیرخانه آن سازمان و اجرای برنامه‌ها با استفاده از بستر دیجیتال از سوی دبیرخانه به کشورهای عضو ارائه شد.

طی این نشست، به‌رغم موانع موجود برای کشورمان در بهره‌برداری از فرصت‌های آموزشی، تحقیقاتی و مشاوره‌ای APO به‌واسطه تحریم‌های ظالمانه آمریکا، نماینده کشورمان فاطمه پهلوانی با ارائه پیشنهاد‌ها و راه‌حل‌های ارزنده موفق به ثبت چهار فرصت آموزشی برای اجرا در سال ۲۰۲۱ و پنج فرصت آموزشی برای اجرا در سال ۲۰۲۲ برای ایران شد تا این فرصت‌ها برای ثبت نهایی به اجلاس شورای حکام آتی تسلیم شود. به همین منظور نماینده کشورهای مالزی، ویتنام (رئیس اجلاس( و دبیرکلAPO از پیشنهاد‌های نماینده کشورمان استقبال و حمایت کردند.

در این اجلاس، کشورهای عضو در سخنرانی‌های کوتاه، پیشنهادهای خود را برای ارتقای اجرای دیجیتالی برنامه‌های آن سازمان با توجه به شرایط موجود به‌واسطه بیماری ناشی از COVID-۱۹ و نیز ابتکاراتی که در کشورهای خود در این رابطه انجام داده‌اند ارائه و نمایندگان کشورهای ایران، اندونزی، پاکستان و فیلیپین در این خصوص سخنرانی کردند.

نماینده کشورمان همچنین از ابتکار جدید سازمان برای راه‌اندازی شبکه ملی بهره وری و منافع این ابتکار برای کشور که به‌زودی قابل دسترس همگان خواهد بود، سخن گفت که مورد استقبال برخی کشورها از جمله رئیس جلسه قرار گرفت و در خصوص برخی جنبه‌های آن از جمله ابتکار سفیران بهره‌وری سوالاتی مطرح کرده و پاسخ مناسب دریافت کردند.

در روز پایانی نشست نشان همکار افتخاری به رئیس قبلی سازمان بهره‌وری ویتنام اعطا شد. همچنین کنفرانس بین‌المللی با موضوع i-Productivity به‌صورت مجازی با حضور دبیرکل APO و سخنرانانی چون رئیس توسعه پژوهش موسسه توسعه کره جنوبی، رئیس موسسه نوآوری و تکنولوژی آلمان، مدیر اجرایی روابط جهانی و توسعه موسسه Malik سوئیس و رئیس موسسه استرالیا و آسیای جنوب شرقی برگزار شد و در انتهای سخنرانی هم میزگردی با حضور روسای سازمان‌های ملی بهره‌وری کشورهای هند، مالزی و تایلند برگزار شد. موضوعات این کنفرانس مشتمل بر جهش آنی هوشمند از طریق نوآوری؛ پارادایمی جدید از رشد، پیامدهای توسعه مبتنی بر نوآوری برای اقتصاد آسیا و اقیانوسیه و مدل‌های مدیریت نوآوری برای تحولات سازمانی بود.

در همین حال، پنلی با روسای سازمان‌های ملی بهره‌وری کشورهای تایلند، مالزی و هند با موضوع نوآوری؛ موتور رشد بهره وری برگزار شد که اعضای کشورهای عضو به تبادل تجارب و دانش پرداختند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.