درخواست قاضی آمریکایی از بن سلمان برای پاسخگویی به اتهاماتش

یک قاضی فدرال در واشنگتن روز پنجشنبه (دیروز) از محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی خواست حداکثر تا تاریخ هفت دسامبر به اتهاماتی که در خصوص پرونده «سعد الجبری» متوجه اوست، پاسخ دهد.

«زید بنیامین» خبرنگار عراقی رادیو سوای آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت که «تیموثی کلی» قاضی فدرال آمریکا این درخواست را از بن سلمان کرده است. او توضیح بیشتری در این خصوص نداد.

او دیروز نیز نوشته بود که ولی‌عهد سعودی برای دفاع از خود در دادگاه فدرال واشنگتن به شماری از وکلای آمریکایی متوسل شده است. 

در ۱۱ مرداد گذشته، «سعد الجبری» رئیس سابق دستگاه اطلاعات سعودی و فراری به کانادا، با حضور در یک دادگاه آمریکایی در شهر واشنگتن از ولی‌عهد سعودی به اتهام تلاش برای ترور او شکایت کرد. در دادخواست الجبری آمده بود که ولی‌عهد سعودی در سال ۲۰۱۸، تیم تروری را برای کشتن وی و قطعه قطعه کردنش به شیوه ترور «جمال خاشقچی» به آمریکا و سپس کانادا اعزام کرده است.

این برای اولین بار است که یک مسئول بلندپایه سابق سعودی علیه ولی‌عهد اقامه دعوی می‌کند و در صورت اصابت اتهامات وارده به بن سلمان، ابعاد بیشتری از سیستم سرکوب مخالفان در عربستان سعودی روشن می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.