انتقاد پوتین از مواضع ترکیه در مناقشه قره باغ

پوتین عصر پنجشنبه در نشستی در باشگاه سیاسی والدای در شهر مسکو  افزود: روسیه بیش از هر کشور دیگری به حل و فصل درگیری قره باغ علاقه مند است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری خواستار کنار گذاشتن مصرف بیش از حد به خاطر حفظ محیط زیست ، توافق در مورد اقدامات اعتماد سازی بین کشورها در فضای مجازی و  «دمیدن روح» در دیپلماسی چندجانبه شد.

 وی گفت: همه گیری کرونا باعث می شود که فکر کنیم جهان نه فقط در آستانه و تغییرات اساسی قرار گرفته است بلکه جهان در حال شکل گیری عمیق و شدید است.

پوتین تصریح کرد: بعید به نظر می رسد که  ایالات متحده مدعی وقعیت استثنایی باشد و چین و آلمان به سمت ابرقدرتی پیش می روند.

رییس جمهوری روسیه با بیان اینکه مسکو  قصد افول ندارد، به کنایه افزود: روسیه می تواند در خاکسپاری آنهایی که سقوط تدریجی او را پیشگویی می کنند، شرکت کند و سرما بخورد!

پوتین خواستار آن شد که از شیوع همه گیر کرونا به عنوان نقطه عطف استفاده شود تا اینکه در مورد آنچه که در جهان رخ می دهد بازنگری شود.

وی افزود: به این صورت که از مصرف گرایی بیش از حد اندازه برای حفظ محیط زیست خودداری کنند و در مورد تدابیر اعتماد سازی بین کشورها در عرصه فضای سایبری توافق کرده و به دیپلماسی چند جانبه ای حیات تازه بخشند.

رییس جمهوری روسیه گفت: ما باید در مورد اینکه شیوع همه گیر کرونا بر حال و آینده بشریت تاثیر می گذارد، بطور عمیق تامل و فکر کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.