ارسال پیامک تعیین نوع مصرف مشترکان برق

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور تصریح کرد: طرح برق امید از امروز وارد مرحله اجرایی شده است و به همه مصرف کنندگان برق توصیه می‌شود با کاهش مصرف خود در این طرح مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: مشترکانی که زیر الگوی مصرف تعیین شده برای هر منطقه باشند، به طور قطع مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی این طرح خواهند بود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران از طراحی برنامه‌های متنوع برای مشترکان پرمصرف خبر داد و گفت: مشترکان پرمصرف در صورت متقاضی بودن می‌توانند طرف مشورت رایگان شرکت توانیر برای آگاهی درباره چگونگی و راهکار‌های کاهش مصرف قرار گیرند.

رجبی مشهدی ادامه داد: علاوه بر آن مشترکان پر مصرف می‌توانند از مولد‌های خورشیدی برای تامین برق خود استفاده کنند که فضای کمی را اشغال کرده و برق آن‌ها را تامین خواهد کرد.

وی افزود: پیش بینی شده این مولد‌های خورشیدی به صورت اقساطی در اختیار مشترکان پرمصرف قرار گیرد و علاوه بر آن سود اقساط توسط سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری برق ایران پرداخت شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکان پرمصرف صاحب یک مولد خورشیدی خواهند شد که علاوه بر تامین برق، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی ناشی از فعالیت نیروگاه‌ها را به همراه دارد.

وی ادامه داد: استفاده از مولد‌های خورشیدی همچنین میزان تلفات برق را نیز کاهش خواهد داد؛ چرا که برق تولید شده در همان محل مصرف می‌شود و دیگر به احداث شبکه انتقال نیاز ندارد.

رجبی مشهدی به همه مشترکان صنعت برق توصیه کرد در این طرح مشارکت کنند تا هم از مزایای آن برخوردار شوند و هم خود به تولید برق کمک کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر درباره الگوی مصرف گفت: این الگو برای ماه‌های گرم و غیرگرم و نیز مناطق مختلف کشور طراحی شده و بنابراین در هر منطقه و هر فصل متفاوت است.

وی ادامه داد: الگوی مصرف برای مناطق عادی مصرف که حدود ۸۲ درصد مشترکان در این منطقه هستند و نیمه شمالی کشور را در برمی گیرد برای دوره غیرگرم ۸۰ کیلو وات ساعت در ماه است.

رجبی مشهدی افزود: هنوز در خیلی از مناطق کشور ماه‌های گرم تمام نشده است؛ بنابراین الگو برای این مناطق ۴۰۰ کیلو وات ساعت در ماه است. الگوی مصرف بین ۸۰ تا ۴۰۰ کیلو وات در ساعت است و مشترکان براین اساس پیامک نوع مصرفی خود را دریافت خواهند کرد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: اگرچه ارسال پیامک نوع مصرف از این دوره آغاز شده است، اما از امروز این پیامک برای همه مشترکان مشخص می‌کند که در کدام گروه مصرفی قرار دارند.

وی گفت: پیامک ارسالی کسانی که زیرالگوی مصرف هستند را مشخص خواهد کرد و سایر مشترکان نیز با اطلاع از گروه مصرفی خود باید تلاش کنند مصرف خود را مدیریت کرده و جزو گروه‌های کم مصرف قرار گیرند.

رجبی مشهدی افزود: مشترکان پر مصرف ۶ ماه فرصت دارند مصرف خود را کاهش دهند و اگر جزو مشترکان خوش مصرف قرار گیرند مشمول پرداخت اضافه بهای برق نخواهند شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر خاطرنشان کرد: مشترکان پرمصرف اگر تلاشی برای مدیریت مصرف نکنند، مشمول ۱۰درصد اضافه بهای برق خواهند شد؛ اگرچه علاقه‌ای نداریم هیچ مشترکی مشمول این اضافه بها شود.

وی به مشترکان کم مصرف توصیه کرد همواره الگوی کم مصرفی را رعایت کنند.

معاون توانیز گفت: مشترکان کم مصرف هر ماه که مصرف خود را افزایش دهند از شمول کم مصرف‌ها خارج می‌شوند و تا زمانی که مجدد کم مصرف نشوند مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی نخواهند شد.

رجبی مشهدی گفت: عملکرد مشترکان خانگی برای این طرح مورد ارزیابی قرار گرفته و براین اساس حدود ۳۰ درصد در هر منطقه مشمول تخفیف ۱۰۰درصدی خواهند بود. پیش بینی می‌شود تا پایان تابستان سال آینده ۵ درصد دیگر به جمع مشمولان طرح افزوده شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: براین اساس ۳۵ درصد مشترکان کم مصرف خواهند بود. اگرچه تلاش این است همه مشترکان مصرف متعادل داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.