تشریح دستاوردهای رزمایش ولایت ۹۹

امیر سرتیپ قادر رحیم زاده جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) کشور و فرمانده  رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹، در پایان این رزمایش و در جمع‌بندی اقدامات انجام شده طی روزهای گذشته، با اشاره به دستاوردهای رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی ولایت ۹۹ گفت: حصول اطمینان از برخورداری نیروهای مسلح از شبکه یکپارچه قوی و پاسخگو در مقابل هر تهدید در عرصه پدافند هوایی که این شبکه یکپارچه، زمینه‌ای را برای ایجاد وحدت فرماندهی در عملیات پدافند هوایی مهیا کرده است، یکی از دستاوردهای این رزمایش بود.

 وی، حصول اطمینان از توانمندی بسیار بالای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در هماهنگی هدایت و کنترل عملیات یگان های پدافند هوایی ارتش و سپاه در شرایط مختلف را دیگر دستاورد این رزمایش عنوان کرد.

رحیم زاده ادامه داد: بر اساس ارزیابی همه ناظران و کارشناسان حاضر در منطقه رزمایش، ارتقای همکاری، همدلی و تعامل بین همرزمان ارتش و سپاه، یک هم افزایی مثال‌زدنی را در همه مراحل انجام این آزمایش در پی داشته است.

وی بیان کرد: توانمندی قابل تحسین دانشمندان جوان و متخصصین پرتلاش عرصه صنعت در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نهادهای دانش بنیان و سازمان‌های تحقیقات و جهاد خودکفایی سازمان‌های نیروهای مسلح در ساخت تجهیزات کاملاً بومی، به روز و با قابلیت های بالای متناسب با نیاز روز در این فضای تحریم ظالمانه نشان دهنده بی اثر بودن توطئه روز افزون دشمن و باعث دلگرمی بیش از پیش همه فرماندهان و همرزمان حاضر در صحنه رزمایش شد.

فرمانده رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹، گفت: انتقال تجربه همرزمان قدیمی به جوانان برومند این مرز و بوم که به جمع نیروهای مسلح و فدایی مردم ایران پیوسته‌اند، باعث ارتقای آموزش و مهارت آنها شده و برگ زرینی در انجام مدیریت‌ دانش در میدان عمل شد.

وی اظهار داشت: با کشف شناسایی پهپاد در فاصله بسیار دور توسط سامانه موشکی کاملاً بومی باور ۳۷۳ به این باور رسیدیم که امروز به لطف خداوند بزرگ، پدافند هوایی به توان مقابله با اهداف دورایستا رسیده است.

سرتیپ رحیم زاده اضافه کرد: عملکرد بسیار خوب رزمندگان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و عقابان تیزپرواز این نیرو و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هماهنگی بسیار خوب و اقدام قابل تحسین جنگنده های شکاری رهگیر در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی نتایج ارزشمندی را برای رزمایش در پی داشت.

وی عنوان کرد: به لطف و عنایت خداوند بزرگ، به مصداق آیه شریفه وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ، سرعت حرکت بابرکت یگان های پدافند هوایی شتاب بسیار خوبی به خود گرفته است و این یگان ها همانند سایر یگان‌های نیروهای مسلح روز به روز در حال بالا بردن توان و آمادگی رزمی خود هستند.

 فرمانده رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹، با بیان پیام های این رزمایش، گفت: این رزمایش برای مردم شریف ایران اسلامی حاوی این پیام است که فرزندان این مرز و بوم و حافظان امنیت آسمان کشور با توکل به خدا و اعتماد به نفس و انگیزه بسیار بالا و با اتکا به توانمندی های خود با پیروی از فرمان فرماندهی معظم کل قوا و با احساس تکلیف و مسئولیت خطیر خود امنیت آسمان کشور را برای مردم خوب میهن عزیزمان، با اقتدار کامل تامین می‌کنند.

وی در خصوص پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه و همسایگان ایران اسلامی تاکید کرد: انجام این رزمایش برای استقرار و ارتقای امنیت فضای منطقه است. همه همسایگان باید بدانند تامین امنیت منطقه فقط با همکاری کشورهای منطقه مقدور است و حضور کشورهای بیگانه و متجاوز و قدرت‌های استکباری، فقط اخلال در امنیت را در پی خواهد داشت، آنها به دنبال منافع خود هستند نه منافع کشورهای منطقه.

رحیم زاده تصریح کرد: دشمنان این مرز و بوم بدانند، ما و فرزندان جان بر کف این مردم قهرمان و شریف، با چشمان تیزبین، با تجهیزات پیشرفته حاصل دستان توانمند خود که هنوز انواع متنوعی از آن را به تصویر نکشیده و در مناطق مختلف کشور مستقر کرده‌ایم، رفتارهای مذبوحانه آنها را در منطقه مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با آمادگی کامل اخطار می‌دهیم، در صورت هر گونه اقدامی در عملی کردن نیت شوم خود و تجاوز به حریم آسمان ایران سرافراز با سیلی محکم و درس فراموش نشدنی ما مواجه خواهند شد، باشد که این اقدامات و تلاش‌های رزمندگان اسلام و فرزندان این ملت، خاری در چشم دشمنان و بدخواهان و نور امیدی باشد در قلب های مهربان مردم عزیز و دوستداران انقلاب اسلامی باشد.

فرمانده رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۹ در پایان تصریح کرد: صنعت دفاعی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از تحریم‌ها فرصت‌های بزرگی ساختند و ضمن دستیابی به فناوری‌های پیشرفته، توانستیم کشور را در تسلیحات مورد نیاز خود به پیشرفت برسانیم و امروز تسلیحات مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و بخش بسیار کمی از فناوری‌ها و تسلیحات هست که ما نیاز به خارج داریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.