امیر سرتیپ دوم شهرام حسن نژاد فرمانده یگان پهپادی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، درباره اهمیت تولید و استفاده از موتورهای پیستونی جدید و بومی در پهپادهای این یگان اظهار کرد: استفاده از موتورهای پیستونی در پهپادها برای افزایش سقف پرواز و رسیدن به برد مناسب  از مدتی قبل در برنامه کاری ما قرار داشت و یگان پهپادی نزاجا از طریق ارتباط بین صنعت و شرکت‌های دانش بنیان این کار را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که از موتورهای پیستونی در پرنده‌های پهن پیکر استفاده کنیم تا به طیف گسترده‌ای از بردها برسیم. یکی از اهداف ما در این راستا رسیدن به بردهای بلند در پهپادهای نیروی زمینی ارتش برای رصد و پایش آن سوی مرزهای کشورمان است.

فرمانده یگان پهپادی نیروی زمینی ارتش در خصوص اینکه استفاده از موتورهای پیستونی جدید در پهپادهای نزاجا چه تاثیری در افزایش برد این پرنده‌ها دارد، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی ما به دنبال رسیدن به بردهای بالای ۲۰۰ کیلومتر هستیم، البته با رله پروازی این کار شدنی است، اما استفاده از این موتورها از این نظر اهمیت دارد که پهپاد بتواند بدون اینکه ایستگاه دیگری را در کنار خود داشته باشد به برد بالای ۲۰۰ کیلومتر برسد.

امیر حسن نژاد درباره اینکه آیا نیروی زمینی ارتش برای رونمایی از پهپادهای جدید خود تا پایان امسال برنامه‌ای دارد یا خیر، گفت: ما در ابتدای امسال یعنی ۲۹ فروردین اعلام کرده بودیم که از حوزه‌های شناسایی عبور کرده‌ایم و به دنبال این هستیم تا به پهپادهای انتحاری، رزمی، جنگالی و فاوا دست پیداکنیم. در همین راستا هم در صدد هستیم تا از پهپادهای رزمی جدید نیروی زمینی ارتش تا پایان سال رونمایی کنیم.

گفتنی است، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۶ مهرماه امسال از ۷ دستاورد جدید خود رونمایی کرد که یکی از این دستاوردها، موتورهای پیستونی بومی بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.