بازار ارز دیروز همه را غافلگیر کرد. در حالیکه بسیاری از نوسانگیران دلار منتظر تداوم صعود قیمت دلار پس از شکست مقاومت ۳۰ هزار تومانی بودند، اما بازار روی دیگرش را به آنها نشان داد. حال تمام خریداران بالای ۳۰ هزار تومان، متضرر هستند و ۲ انتخاب بیشتر ندارند، یا اینکه در قیمت‌های فعلی با ضرر کمتر معامله را ببندند، یا اینکه صبر کنند تا دلار بار دیگر به بالای ۳۰ هزار تومان برسد. اما این صبر، می‌تواند طولانی باشد، ریزش دیروز بسیاری را یاد مهر ماه ۹۷ انداخت، جایی که دلار تا مرز ۲۰ هزار تومان رفت اما طی ۶ ماه به نصف ارزش رسید. خریداران دلار ۲۰ هزار تومانی در مهر ۹۷، ۲ سال صبر کردند تا از ضرر خارج شوند. آیا این فرضیه برای خریداران دلار ۳۰ هزار تومانی تکرار می‌شود؟

نوسان شوک‌آور دیروز، احتمالا پایان آرامی ندارد و نوسانات کاهشی و افزایشی طی روزهای آتی ادامه خواهد داشت. با اینحال، تحولاتی در بازار متشکل رخ داده است. نخست اینکه در بازار متشکل بازارساز محدوده نوسان قیمت را در روز گذشته گسترده‌تر کرد تا صرافان با آزادی عمل بیشتر نسبت به کشف قیمت اقدام کنند. اما یک نکته منفی هم وجود دارد، صرافانی که در روزهای ابتدایی هفته اقدام به خرید کرده بودند، اکنون باید با ضرر اقدام به فروش کنند. عاملی که احتمالا انگیزه آنها برای مشارکت در بازار متشکل و تزریق ارز را پایین می‌آورد. چرا که آنها ناچارند تا ۳ روز پس از خرید، به فروش دلارهای خریداری شده حداکثر یک درصد بالای قیمت خرید، اقدام کنند. 

یک موج فروش دیگر، نیز می‌تواند به بازار سرایت کند، در ایامی که صف‌های مقابل صرافی‌ها برای خرید ۲۲۰۰ دلار طویل شده بود، بسیاری در کانال ۲۲ هزار تومانی صاحب دلار شدند. اکنون فضای ترس و دلهره به این گروه از خریداران نیز سرایت کرده است، مضافا اینکه صرافی ملی نرخ خرید را در مرز ۲۵ هزار تومان قرار داده است. این مسئله می‌تواند بر تهییج آنها برای فروش دلار بیافزاید. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.