تعداد میلیاردرهای چینی از آمریکایی بیشتر شد

گزارش موسسه ول ایکس نشان می دهد شمار چینی هایی که یک میلیارد دلار یا بیشتر ثروت دارند به ۸۷۸ نفر رسیده که این رقم ۹۰ نفر بیشتر از تعداد میلیاردرهای آمریکایی است. مجموع ثروت میلیاردرهای چینی نیز با ۱.۵ تریلیون دلار افزایش نسبت به قبل از همه گیری کرونا به چهار تریلیون دلار رسیده است.  

روپرت هوگه ورف- محقق ثروت گفت: جهان هرگز چنین ثروتی را که در طول یک سال تولید شود ندیده بود. کارآفرینان و سرمایه داران چینی بهتر از آنچه انتظار می رفت عمل کرده اند و شاید یک دلیل آن، کرونا باشد.  

جک ما- بنیان گذار گروه علی بابا با ۴۵ درصد افزایش ثروت اکنون ۵۹ میلیارد دلار ثروت در اختیار دارد. پونی ما- بنیان گذار و مدیر عامل گروه تسنت نیز در یک سال اخیر ۵۰ درصد بیشتر ثروتمند شده و ثروت وی اکنون به ۵۷.۴ میلیارد دلار رسیده است. از جمله دیگر برندگان بزرگ امسال می توان به فعال صنایع غذایی- وانگ ژینگ اشاره کرد که اکنون ۲۷ میلیارد دلار ثروت دارد. ژو کن فی- سازنده صفحه های لمسی نیز اکنون ۱۷ میلیارد دلار ثروت در اختیار دارد تا به سومین زن میلیاردر خودساخته در جهان تبدیل شده باشد.  

برخلاف اقتصاد آمریکا که هنوز نتوانسته است از پیامدهای ناشی از کرونا به طور کامل رها شود، اقتصاد چین در سه ماهه سوم امسال به رشد خوب ۴.۹ درصدی دست یافت و طبق اعلام صندوق بین المللی پول، در بین اقتصادهای بزرگ جهانی تنها چین خواهد بود که برای سراسر سال ۲۰۲۰ رشد مثبت اقتصادی را تجربه خواهد کرد و اقتصاد سایر کشورها کوچک خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.