آمریکا یک شرکت را برای نقض تحریم ایران جریمه 4 میلیون دلاری کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که شرکت آمریکایی «برکشایر هاثاوی» با پرداخت جریمه ۴.۱۴ میلیون دلاری به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران توسط یکی از شرکت‌های ترکیه‌ای زیر مجموعه این شرکت موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر کنترل دارایی‌هایی خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که که شرکت ایسکار ترکیه ۱۴۴ محموله از ابزارهای برش و قطعات مربوطه به ارزش ۳۸۳ هزار دلار را به دو توزیع کننده خود در ترکیه بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ داده و آنها می‌دانستند که این ابزارها به یک توزیع کننده در ایران برای فروش مجدد از جمله به دولت ایران ارسال می‌شود.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت که فروش‌ها تحت هدایت برخی از مدیران ارشد صورت گرفته و این اقدام پس از آن بود که مدیر کل شرکت ایسکار ترکیه به این نتیجه رسیده که تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران برداشته می‌شود.

همچنین شرکت ایسکار ترکیه گام‌هایی برای مبهم کردن تعاملات خود با ایران و مخفی کردن آن از برکشایر برداشته و این موضوع با وجود آن بوده که شرکت آمریکایی هشدار داده بود که فروش‌ به ایران بر خلاف سیاست این شرکت است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت که شرکت برکشایر به صورت داوطلبانه در می ۲۰۱۶ این نقض تحریم‌ها را گزارش داد و کارمندانی که در این موضوع دخیل بوده را تغییر داده و روش‌های تطبیق خود برای شرکت‌های تابعه خود را به ارتقا داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.