انتخابات پارلمانی عراق به تعویق می‌افتد

«محمود الزجراوی» نماینده ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق امروز (سه شنبه) از توافقی بین تعدادی از جریان‌های سیاسی این کشور برای تعویق انداختن انتخابات زودهنگام پارلمانی به پایان سال آینده میلادی به منظور ساماندهی اوضاع خودشان خبر داد.

الزجراوی بدون اینکه مشخصا نامی از این جریان‌های سیاسی بیاورد، گفت: این جریان‌ها هم اکنون تلاش می‌کنند که مانع تکمیل قانون جدید انتخابات و تعدیل قانون دادگاه فدرال شوند؛ خصوصا که تاخیر در تکمیل این قوانین به معنای تاخیر در برگزاری انتخابات زودهنگام است.

وی که با سایت «المعلومه» گفت وگو می‌کرد، افزود: تعویق انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق به زمان دیگری اساسا به معنای عدم برگزاری آن است. از این رو، این جریان‌های سیاسی تلاش می‌کنند که برگزاری انتخابات در موعد طبیعی خود در سال ۲۰۲۲ میلادی بعد از پایان دوره پارلمانی کنونی برگزار شود؛ بدون اینکه پارلمان خود را منحل کند.

در عین حال، «بدر الزیادی» دیگر نماینده ائتلاف سائرون امروز برگزاری انتخابات زودهنگام را به چند دلیل از جمله بحران مالی و فنی و امنیتی در عراق کنونی دشوار دانست و گفت که این فضا ممکن است روی تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی تاثیر منفی بگذارد.

این درحالی است که «عبدالحسین الهنداوی» مشاور نخست‌وزیر عراق در امور انتخابات امروز از دقت اطلاعات مبنی بر وجود توافقی سیاسی برای تعویق زمان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

پس از تظاهرات و اعتراضات مردمی در عراق و بوجود آمدن بحران سیاسی در این کشور، پارلمان عراق به منظور آرام کردن معترضان و ارایه پیشنهاد قوانین جدید انتخابات وعده برگزاری انتخابات زودهنگام را داده‌اند، ولی قوانین جدید تاکنون به تصویب نرسیده و ابهاماتی درباره برگزاری این انتخابات بروز کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.