گانتس به نتانیاهو اولتیماتوم داد

بنی گانتس که تنش‌های کابینه ائتلافی او با بنیامین نتانیاهو به اوج خود رسیده، در جلسه فراکسیون حزب آبی و سفید اعلام کرد: من آماده نیستم که گروگان سیاسی کسی باشم. اگر بودجه‌ای در کار نباشد به سوی برگزاری انتخابات می‌رویم.

وزیر جنگ صهیونیست‌ها در ادامه افزود: اولویت (کابینه) اسرائیل است و نه من. این همان چیزی است که برای طرف مقابل (حزب لیکود) نیز باید اهمیت داشته باشد، اولویت اسرائیل است نه نتانیاهو.

در حالی که مهلت تصویب بودجه کابینه رژیم صهیونیستی در ماه اوت بوده است، بلاتکلیفی بودجه پارلمان رژیم صهیونیستی را در آستانه انحلال و برگزاری انتخاباتی دیگر در اراضی اشغالی قرار داده است.

کابینه به اصطلاح ائتلافی رژیم صهیونیستی از همان ابتدای شکل گیری اختلاف و شکاف‌های عمیق میان طرفین خود را بروز داد. نتانیاهو و گانتس اندکی پس از تشکیل کابینه ائتلافی اختلافات خود را علنی کردند. این دو مدتهاست که بر سر موضوعات مختلف همدیگر را هدف انتقاد قرار می‌دهند. کابینه ائتلافی احزاب لیکود و آبی و سفید که پس از مدت‌ها کش و قوس سیاسی در اراضی اشغالی شکل گرفت و انتظار می‌رفت پایان بخش بن بست سیاسی در این منطقه باشد، خود سرآغاز بحران‌های سیاسی بیشتری شد.

در صورتی که کابینه رژیم صهیونیستی تا ۲۳ دسامبر (۳ دی) به توافقی درباره بودجه نرسند، روند انتخابات جدید به صورت خودکار در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.