همسر مکرون راهی قرنطینه شد

به گفته دفتر مکرون، همسر رییس جمهوری فرانسه روز دوشنبه با این فرد تماس داشته و با وجود اینکه در حال حاضر علایمی مبنی بر ابتلا به کووید۱۹ ندارد، براساس توصیه‌های مقام‌های بهداشتی این کشور خود را قرنطینه می‌کند.

در فرانسه که در روزهای اخیر رکورد جدیدی از ابتلا به کووید۱۹ ثبت کرده، از روز شنبه مقررات منع رفت و آمد در دوازده شهر بزرگ از جمله پاریس و حومه آن اعمال شده است؛ نزدیک به ۲۰ میلیون فرانسوی بنابر اطلاعیه دولت، به اجبار باید از ۹ شب تا ۶ صبح به منظور مهار شیوع موج دوم کرونا در منزل خود بمانند.

نشریه فرانسوی لوموند به نقل از نخست وزیر فرانسه، برقراری دوباره وضعیت اضطراری در این کشور را از روز شنبه (۱۷ اکتبر) اعلام کرده است. لوموند افزود: خیابان‌های پایتخت این کشور آرام آرام در سکوت فرو می‌روند، وضعیتی که از سال ۱۹۶۱ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

در حالی که شیوع ویروس کرونا در جهان همچنان رو به افزایش است، سازمان جهانی بهداشت روز شنبه وضعیت شیوع این ویروس در قاره اروپا را «بسیار نگران‌کننده» توصیف کرد.

میزان شیوع ویروس کرونا در هفته جاری در اروپا نسبت به هفته پیش ۴۴ درصد افزایش داشته است که این رقم، میزان گستردگی شیوع این ویروس در این قاره را نشان می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.