پمپئو خواستار آزادی جاسوسان آمریکایی در ایران شد

«مایک پمپئو» امروز سه‌شنبه در توییتر خود خواستار آزادی چند جاسوس آمریکایی بازداشتی در ایران شد.

وزیر خارجه آمریکا در این پیام توییتری مدعی شد: «امروز ۵ سال از بازداشت سیامک نمازی، شهروند بی‌گناه آمریکایی، که تنها به دلیل شهروند آمریکا بودن بازداشت شده، می‌گذرد. سیامک، پدرش باقر و مراد طاهباز نباید یک روز دیگر در ایران بازداشت باشند. ایران باید به این اقدام غیراخلاقی پایان و اجازه دهد که آنها به خانه خود باگردند.»

پمپئو در ادامه و در اظهاراتی مداخله جویانه، خوستار آزادی «نازنین زاغری»، محکوم امنیتی زندانی در ایران شده است.

اخیرا نیز آمریکا چندین نهاد و شخص ایرانی را با ادعای نقض فاحش حقوق بشر در فهرست تحریمی قرار داد؛ مایک پمپئو طی بیانیه‌ای اعلام کرد که قاضی «سید محمود ساداتی» و قاضی «محمد سلطانی» در لیست تحریم آمریکا قرار گرفتند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از ایران به خاطر بازداشت سه محکوم امنیتی با نام‌های «باقر و سیامک نمازی» و «مراد طاهباز» انتقاد کرد و مدعی شد آمریکا تمام تلاش خود را برای بازگرداندن این افراد به آمریکا انجام خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا در حالی مدعی آزادی این افراد است و جسورانه از ایران انتقاد می‌کند که آن‌ها پیش از این و در سال‌های گذشته در دادگاه‌های ایران به جرم جاسوسی برای آمریکا و اقدامات خرابکارانه در ایران محکوم شده‌اند و اکنون بر اساس قانون، در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.

جاسوسان آمریکایی طی سال‌های اخیر با پوشش فعال محیط زیستی، ضمن ورود به کشورمان اقدام به نفوذ در مراکز و پروژه های حساس می‌کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.