رای گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا + تصاویر

در شهر آتلانتا مردم آراء خود را در حوزه‌ های رای گیری و از جمله در ورزشگاه بزرگ شهر آتلانتا به صندوق انداختند.

برخی رسانه های آمریکا از صف های طولانی رای دهی خبر می دهند.

تصاویر نشان می دهد به رغم اینکه اکثر افراد ماسک دارند، فاصله اجتماعی به خوبی رعایت نشده است.

اکثریت رای دهندگان این ایالت را سیاه پوستان تشکیل می دهند که اکثر ماسکی بر چهره دارند که روی ان شعار معروف «جان سیاهان ارزش دارد» درج شده است.

پس از کشته شدن یک شهروند سیاه ‌پوست به دست پلیس آمریکا، بحث در مورد رابطه شهروندان سیاه پوست و سفید پوست بار دیگر به موضوعی جدی در جامعه این کشور تبدیل شده و در سراسر کشور همچنان اعتراض و درگیری وجود دارد.

امسال رای دهندگانی که در روز انتخابات وقت ندارند، می توانند رای گیری از طریق پست یا در برخی ایالت ها برای رای گیری یک زمان مشخص را انتخاب کنند. در انتخابات امسال، ترس از همه گیری ویروس کرونا نیز نقش اساسی دارد؛ بدین معنا که بسیاری از واجدان شرایط، رای گیری پستی را ترجیح می دهند. با این حال، رئیس جمهور ترامپ بارها قانونی بودن آرای پستی را زیر سال برده است.

در پس زمینه همه گیری کرونا، آرای پستی احتمالا در سال جاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حدود یک سوم از کل رای دهندگان می خواهند از این طریق رای دهند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک انتخابات غیر مستقیم است یعنی آمریکایی ها به یک کاندیدا در حوزه های رای گیری خود رای می دهند. در حقیقت آنها در ابتدا فقط تعدادی از رای دهندگان را از ایالت خود انتخاب می کنند. اینها مجمع انتخاباتی (کالج الکترال) را تشکیل می دهند که رسما رئیس جمهور و معاون وی را در ماه دسامبر «انتخاب» می کند و آرای آنها به نوبه خود به نتیجه ماه نوامبر گره خورده است. در همه ایالت ها به جز «نبراسکا و ماین» رای دهندگان الکترال با رای اکثریت تعیین می شوند.

انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا رسما در 3 نوامبر 2020 مصادف با 13 آبان 1399 برای انتخاب رئیس‌جمهور آمریکا و معاون او برگزار خواهد شد. این انتخابات پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. برنده انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، در تاریخ 20 ژانویه 2021 مصادف با 1 بهمن 1399 کارش را آغاز می ‌کند.

H8t4GL6eCD3S

  • 5onhtK3psDBrADp9iJRDoFQYVJEmPWue1Pt7IixEkOudRRMSbFkn2S63tXPXmLDJBQ6H9leHkdUjCA0XTXxI1lpnFiTppYkorC2n11GntYcs

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.