آتش‌ به جان تالاب میانگران ایذه افتاد

احمد امیری اظهار داشت: عصر امروز اراضی خشک تالاب میانگران دچار آتش‌سوزی شدند که ساعتی بعد آتش به صورت کامل مهار شد ولی متاسفانه ساعتی بعد بار دیگر در یک نقطه دیگر شاهد وقوع آتش‌سوزی بودیم که نیروها بلافاصله برای کنترل آن اعزام شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه تاکید کرد: هم‌اکنون چند اکیپ از نیروهای محیط زیست و آتش‌نشانی در حال خاموش کردن آتش هستند، تلاش می‌کنیم هرچه زودتر این آتش‌سوزی ها مهار شود.

امیری با اشاره به آتش‌سوزی هفته گذشته در تالاب میانگران نیز گفت: در این حادثه حدود چهار هکتار از اراضی تالاب در آتش سوخت و خاکستر شد.

به گفته منابع رسمی آتش‌سوزی های تالاب میانگران اکثرا در ماه‌های منتهی به کشت پاییزه و بخاطر دست اندازی به اراضی تالاب صورت می‌گیرد و باید با مسببان آن برخورد جدی شود.

تالاب میانگران که در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ به عنوان پناهگاه حیات وحش میانگران به تایید سازمان محیط زیست کشور رسید، یکی از تالاب های مطرح کشور است که در شمال غربی استان خوزستان در شهر باستانی ایذه قرار دارد و با مساحتی متغیر اما در حدود ۲۴۰۰ هکتار در جنوب غربی کوهپایه زاگرس در فاصله یک و نیم کیلومتری شهر ایذه واقع شده است.

از مهم‌ترین گونه‌های جانوری در تالاب میانگران می‌توان طنجه، آنقوت، اردک نوک‌پهن، سرسبز، خوتکا، فلامینگو، گاو چرانک، لک لک سفید، لک لک سیاه، باکلان و سنقر را نام برد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.