پزشک کاخ سفید از بهبود حال ترامپ خبر داد

کانلی گفت که وضعیت فیزیکی و علایم حیاتی ترامپ از جمله اکسیژن خون و تنفس او پایدار و در طیف طبیعی است و رییس جمهوری آمریکا به مدت چهار روز است که تب ندارد، در ۲۴ ساعت گذشته علایم کرونا نداشته و از زمان بستری تاکنون نیز نیازی به دستگاه اکسیژن پیدا نکرده است.

به گفته پزشک کاخ سفید، آزمایش خون ترامپ نیز نشان داده است که از روز دوشنبه سطح قابل تشخیصی از آنتی‌بادی کووید۱۹ در خون او وجود دارد، اما او مشخص نکرد که آیا این مقدار با تزریق آنتی‌بادی که پیشتر به ترامپ انجام شده، ارتباط دارد یا خیر.

رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه پنجمین و آخرین دوز از داروی رمدسیویر را دریافت کرد اما تیم پزشکی او تصمیم گرفتند که دگزامتازون، داروی ضدالتهاب، همچنان در برنامه درمانی او باشد.

ترامپ دوشنبه شب پس از بازگشت از بیمارستان به کاخ سفید، پیام ویدئویی را در صفحه توئیتری خود منتشر کرد  و گفت: از کرونا نترسید. شما می‌توانید آن را شکست دهید. ما تجهیزات و داروهای بسیار خوبی داریم. همه آنها اخیرا پیشرفت داشته است.  

رییس جمهوری آمریکا در حالی از مردم می‌خواهد که نباید به ویروس اجازه دهند تا بر آنها مسلط شود که تا کنون بیش از ۲۱۰ هزار نفر در آمریکا کشته شده‌اند و بیش از ۷ میلیون نفر هم مبتلا هستند.

ترامپ ۷۴ ساله ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه دوشنبه به وقت واشنگتن  (بامداد سه‌شنبه) و پس از آن که تیم پزشکی‌اش اعلام کرد وی در ۷۲ ساعت گذشته تب نکرده و میزان اکسیژن در خون وی طبیعی است، بیمارستان نظامی والتر رید را ترک کرد و به کاخ سفید بازگشت.

به گفته کارشناسان بهداشت، با وجود ترخیص ترامپ از بیمارستان، مراحل درمان وی همچنان ادامه خواهد داشت زیرا وی در حال دریافت دوز ۵ روزه رمدیسیویر است.

ترامپ یازدهم مهرماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که تست‌های تشخیصی انجام گرفته از او و ملانیا همسرش، مثبت است و دوره قرنطینه خود را آغاز می‌کنند وی سپس به دنبال وخامت بیماری به بیمارستان نظامی والتر رید منتقل شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.