سازمان ملل خواستار توقف درگیری‌ها در قره‌باغ شد

در بیانیه سازمان ملل آمده است: ما از طرفین درگیری در قره‌باغ خواهان پایان دادن به درگیری‌ها هستیم و از کشورهای دیگر نیز می‌خواهیم تا جمهوری آذربایجان و ارمنستان را تشویق به توقف درگیری‌ها کنند.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل پیش از این درباره تشدید تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ابراز تاسف کرده بود.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل  روز جمعه گذشته اعلام کرد که گوترش خواستار توقف فوری درگیری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان شده است.

دوجاریک گفت: دبیر کل سازمان ملل عمیقا از ادامه درگیری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان با وجود درخواست‌های مکرر و گسترده جامعه بین‌المللی برای توقف آن، ابراز تاسف کرده و از ۲ طرف خواست تا فورا به این درگیری‌ها پایان دهند.

درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه، ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان گفته است نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره‌باغ شلیک کرده اند و سبب شده اند تا چندین نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات جمهوری قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

اختلاف اصلی ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ است. این دو کشور چهار دهه است که بر سر مالکیت این منطقه مناقشه دارند که اخیرا نیز این اختلافات به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.