جمهوری آذربایجان استفاده از سلاح اسرائیلی را تکذیب کرد

سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه هفته جاری در گزارشی مدعی شد که جمهوری آذربایجان بمب‌های خوشه‌ای ساخت رژیم صهیونیستی را به سمت قلمرو «قره باغ کوهستانی» پرتاب کرده است.

تنش‌های میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی از ۶ مهرماه آغاز شد و مقام‌های دو کشور اعلام کردند که از امروز صبح (چهارشنبه)، حملات طرفین به قلمروهایشان از سرگرفته شده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین امروز اعلام کرد که درگیری‌های شدید همچنان در امتداد تمامی خط تماس قره باغ ادامه دارد.

در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است: «از شب منتهی به هفتم اکتبر، درگیری‌ها در امتداد خط مقدم ادامه داشته است. نیروهای ما عملیات رزمی را در چندین بخش از خط مقدم اجرا کردند تا پیروزی‌هایی که در چند روز گذشته به دست آمده را تثبیت کنند. حملات توپخانه‌ای از جانب دو طرف ثبت شده است و در نتیجه حملات توپخانه‌ای روز گذشته ما، یک قرارگاه دیده‌بانی در نزدیکی منطقه دفاعی هنگ پنجم، غیرفعال شد. تعداد زیادی کشته و زخمی شدند».

پیش از آن نیز، «آرتسران هووانسیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان امروز (چهارشنبه) در صفحه فیس‌بوک خود از حملات خمپاره‌ای نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به «استپاناکرت» مرکز منطقه «قره باغ کوهستانی» خبر داد.

«شوشان استپانیان» یکی دیگر از سخنگویان وزارت دفاع ارمنستان نیز اعلام کرد که در پاسخ به حملات جمهوری آذربایجان، یکی از پایگاههای مهم نفتی جمهوری آذربایجان را مورد حمله قرار داده و تخریب کرده است.

از طرف دیگر، مقام‌های منطقه قره باغ کوهستانی اعلام کردند که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در حال هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی در استپاناکرت هستند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.