توضیحات محسن هاشمی درباره تغییرات مدیریتی در شهرداری

محسن هاشمی در پایان دویست و چهلمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: علیرغم اینکه دو بیمار کرونایی یعنی خانم صدراعظم نوری و سرکارخانم نژادبهرام داشتیم که آرزوی بهبودی برای آنها داریم جلسه امروز به موقع تشکیل شد و وارد بررسی دستورکارهای جلسه امروز شورا شدیم.

وی درباره یک فوریت لایحه افزایش بلیت مترو و اتوبوس که به تصویب اعضا رسید گفت: در این مورد اختلاف نظر زیاد است‌، اما برای اینکه این موضوع دقیق‌تر بررسی شود اعضا رای دادند تا لایحه به کمیسیون برود و در آنجا بررسی شود البته درست این بود که دولت به دلیل شرایط کرونایی این بخش را برای شهرداری جبران می‌کرد و همانطور که دولت باید بخشی از یارانه بلیت را تامین کند، دولت و شهرداری هر دو باید بخشی از این هزینه‌ها را نیز می‌پذیرفتند.

توضیحات ریاست شورای شهر تهران درباره تغیرات مدیریتی در شهرداری

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات کرونا ادامه داد: از طرفی ستاد ملی کرونا نیز ۷۵ هزار میلیارد تومان وام به شرکت‌هایی که از شرایط کرونا متضرر شدند و نیروهای خود را اخراج نکردند اختصاص یافت. لذا دولت می‌تواند از این طریق این معضل شهرداری تهران را برطرف کند و از دولتمردان خواهش می‌کنم به موضوع حمل‌ونقل عمومی شهر تهران نگاه ویژه‌ای داشته باشند. بارها گفته‌ام که وضعیت حمل‌ونقل در پایتخت به مرز هشدار رسیده است و اگر تعداد واگن‌ها و اتوبوس‌ها بیشتر بود حتما انتشار کرونا کمتر می‌شد چرا که سیستم حمل‌ونقل عمومی خود منبع انتشار کرونا است و نباید در آن ازدحام داشته باشیم. 

وی تاکید کرد: تنها موضوع ماسک مطرح نیست و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در روز از این سیستم استفاده می‌کنند و در نتیجه می‌توانند باعث انتشار کرونا شوند، دولت می‌تواند کمک کند تا از طریق حمل‌ونقل عمومی شاهد انتشار کرونا نباشیم و تعداد واگن‌ها و اتوبوس را افزایش دهیم و مردم دچار مشکل نشوند. 

رییس شورای شهر تهران درباره تغییر تعدادی از مدیران شهرداری و در جریان قرار گرفتن اعضای شورا از این تغییرات گفت: اینطور نیست که اعضا در جریان قرار نگرفته باشند. آقای حناچی زمانی که می‌خواهند روسای مناطق و مدیران ارشد را تغییر دهند،‌ حدود ۴۸ ساعت قبل به من اطلاع می‌دهند و من آن را به اطلاع اعضا می‌رسانم تا اگر نظری دارند آن را به شهردار برسانند البته اصول این است که شورای شهر نمی‌تواند در انتخاب دخالت کند اما می‌تواند نظرات خود را به شهرداری اعلام کند. فکر می‌کنم دراین باره فرصت هست چرا که هنوز انجام نشده و آقای شهردار دیروز ظهر به من اعلام کرد که این اتفاق قرار است رخ دهد و درباره آن نظر خواستند. ما این موضوع را در اختیار اعضا گذاشتیم و آنها می‌توانند نظر خود را به سمع شهردار محترم تهران برسانند و البته تصمیم گیر در حوزه انتصابات شهردار هستند و از آنجایی که موضوع محرمانه اعلام شده نمی‌توانم جزئیات دیگری را اعلام کنم. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.