گل‌محمدی: باور داشتیم که می‌توانیم به فینال راه پیدا کنیم

یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس شنبه شب در نشست خبری بعد از پیروزی تیمش برابر النصر و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: بازی خیلی سخت و نفس‌گیری بود. خدا را شکر که برنده شدیم. خیلی نمی‌توانم درباره بازی صحبت کنم چون دوست دارم این‌جا از خیلی‌ها تشکر کنم. از همه هواداران‌مان که حمایت کردند و همیشه پشتیبان ما بودند. از همه مادران ایران زمین به خصوص مادر آل‌کثیر که می‌دانم خیلی دوست داشت فرزندش را در این بازی ببیند، تشکر می‌کنم. به همه‌شان این پیروزی بزرگ را تبریک می‌گویم. به بازیکنانم تبریک می‌گویم. بازیکنان واقعا در این دوره و با تمام مشکلاتی که داشتند بزرگی کردند. دویدند و جنگیدند و غیرت و شرف گذاشتند و از حیثیت مردم دفاع دفاع کردند و آبروداری کردند. فقط دوست دارم از همه تشکر کنم. همه کسانی که دل‌شان با تیم بود، کسانی که دوست داشتند این تیم به فینال برود و خیلی‌ها هم دوست نداشتند این اتفاق برای ما رخ بدهد. در هر صورت خیلی خوشحالیم و به امید خدا که بتوانیم قهرمان بشویم.

او در پاسخ به این پرسش که چطور توانست به تیمش را بعد از ۱۰ نفره شدن نیرو بدهد هم توضیح داد: ما به این پروزی باور داشتیم. باور داشتیم که می‌توانیم به فینال راه پیدا کنیم. این باور را در چهره تک‌تک بازیکنانم می‌دیدم. اتفاقی هم که امروز برای ما به خاطر آل‌کثیر افتاد، انگیزه ما را دوچندان و چند برابر کرد. این نقطه عطفی بود که انگیزه بیش‌تری برای بازی کردن پیدا کنیم. برابر تیمی بازی کردن که قوی بازی می‌کرد و با توجه به مشکلاتی که هم قبل از آمدن به اینجا داشتیم و هم مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها انگیزه بازیکنان نه تنها کم نشد که بیش‌تر هم شد. بازیکنان ایمان و باورشان برای پیروزی لحظه به لحظه بیش‌تر می‌شد. تنها انگیزه بازیکنان هم شاید شاد کردن دل هواداران بود. در این شرایطی که وجود دارد توانستند به مردم ایران و همه پرسپولیسی‌ها امید بدهند و این خواست و انگیزه واقعا ارزشمند بود. این‌ها قابل ستایش است.

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: ما در جلسه فنی بودیم که خبر محرومیت آل‌کثیر را به ما دادند. واقعا یک شوک عجیب و غریب بود. تا به حال چنین چیزی را تجربه نکرده بودیم که دو ساعت قبل از بازی این اتفاق رخ بدهد. این جریمه سنگین شایسته آل‌کثیر نبود چون این خوشحالی را از زمانی که برادرزاده‌اش به دنیا آمده بود به خاطر او انجام می‌داد و در لیگ ایران هم سابقه داشت. این بازی‌ها اولین بازی‌های بین‌المللی آل‌کثیر است. او تا به حال جز در ایران جایی بازی نکرده که بخواهند از خوشحالی او تعبیر نژادپرستانه داشته باشند. به این رای حتما اعتراض خواهیم کرد و به نظر من باید این رای را عوض کنند چون نمی‌شود درباره آینده یک بازیکن این‌قدر راحت تصمیم‌گیری کرد. او جوان خوبی است و باید در این مساله تجدیدنظر انجام دهیم. ما توانستیم از این شوک در جهت ایجاد انگیزه بیش‌تر استفاده کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.