عربستان خواستار برخورد جدی با ایران شد

روزنامه «نشنال» نوشت کابینه سعودی اوایل روز چهارشنبه اعلام کرد، جامعه بین المللی باید موضع قاطعی علیه ایران اتخاذ کرده و با نقض مرتبط با برنامه هسته ای این کشور برخورد جدی شود.

پادشاه عربستان نیز روز چهارشنبه در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل با بیان ادعاهای تکراری و بی پایه و اساس خواستار یافتن راه حلی جامع در قبال ایران شد و ادعا کرد که تهران از برجام به عنوان پوششی برای تشدید فعالیت‌های توسعه طلبانه خود استفاده می‌کند.

آژانس اتمی امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد طبق توافقی که ماه قبل با جمهوری اسلامی ایران حاصل شد، بازرسان این سازمان در دومین مکان مورد نظر برای بازرسی حضور پیدا کرده‌اند. در بیانیه آژانس آمده است: «به عنوان بخشی از توافق با ایران برای حل مسائل مربوط به اجرایی پادمان که توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعیین شده بودند، آژانس در هفته جاری دسترسی‌های تکمیلی به دومین مکان در این کشور را انجام داده و نمونه‌های محیطی برداشت کرد».

پیشتر «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس اتمی در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» گفته بود اکنون سطحی از همکاری با ایران را به دست آورده‌اند که نیاز بود و بازرسان این سازمان می‌توانند به فعالیت خود در این کشور ادامه دهند.  آلمان، انگلیس و فرانسه طی بیانیه‌ای مشترک درباره توافق فعالیت‌های پادمانی اِن‌پی‌تی که در نشست اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرائت شد، از ایران خواستند توضیحات لازم را به آژانس ارائه کند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.