ماجرای دعوت رهبر کره شمالی از فرماندهان سپاه چه بود؟

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس مراسم تجلیل از شهید حشمت الله ظهرابی در برنامه "چهل چراغ" که عصر دوشنبه هفتم مهرماه در مزار شهدای گمنام خیابان فاطمی برگزار شد و اقشار مختلف مردم، جمعی از فرماندهان نیروی زمینی و بسیج و همچنین مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم حضور داشتند.

سردار سید احمد ربیعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس که به عنوان سخنران در این مراسم حضور داشت، ضمن بازگویی فرازهایی از تاریخ دفاع مقدس با بیان خاطره‌ای اظهار کرد: پس از عملیات فتح فاو رهبر وقت کره شمالی "کیم ایل سونگ" از ما دعوت کرد تا چگونگی عبور از رودخانه اروند توسط رزمندگان اسلام را برای آنها تشریح کنیم و این به دلیل بی همتا بودن چنین عملیاتی در تاریخ جنگ‌های دنیا بود.

وی افزود: بر اساس این دعوت همراه با جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران به کره شمالی رفتیم و با ارائه نقشه‌ها و مستندات در میان ناباوری مقامات کره شمالی چگونگی عبور از اروند رود و فتح فاو را تشریح کردیم و این عملیاتی بی سابقه در تاریخ جنگ‌های جهان بود.

وی با این مقدمه که باید دفاع مقدس را به عنوان برگ زرین تاریخ انقلاب اسلامی حفظ کنیم، تصریح کرد: امام خمینی همه توطئه‌ها را با کلام پیامبر گونه خنثی کردند و با مدیریت ایشان کشور به یک وحدت رسید و این باعث شکست گروه‌های تجزیه طلب و در نهایت پیروزی در جنگ شد.

در ادامه مراسم که از سوی فرهنگسرای سرو و گرامی داشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، ضمن اجرای زیبای مارش نظامی از سوی گروه موسیقی ارتش، از خانواده شهید حشمت اله ظهرابی شهید مفقود الاثر عملیات خیبر تجلیل شد و مراسم مداحی، پخش کلیپ گفتگو با خانواده شهید ظهرابی و دکلمه خوانی اجرا شد. همچنین در این مراسم از داود امیریان، از نویسندگان آثار دفاع مقدس نیز تجلیل شد.

این مراسم با همت فرهنگسرای سرو، سازمان مهندسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دژبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و همچنین از امیر سرتیپ دوم سید محمد رضا حسینی فرمانده دژبان کل ارتش، سرهنگ دکتر حسن عبدالملکی رئیس سازمان مهندسی نزاجا، امیر سرتیپ دکتر رامین حمیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیروی زمینی، سرهنگ امیر محقق فرمانده مرکز آموزش بهداشت و درمان نزاجا و سرهنگ پاسدار محمد رضا احراری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت ولی عصر (عج) تقدیر شد.

همچنین در این مراسم مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از جمله سید علی رضا فاطمیان پور معاون فرهنگی، علی زند وکیلی معاون هنری و رؤیا فتحی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ و رئیس فرهنگسرای سرو حضور داشتند.

در پایان مراسم میهمانان بر سر مزار شهیدان گمنام حضور یافته و ضمن برگزاری نیایش و مداحی به مقام والای این شهیدان ادای احترام کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.