پرداخت بیمه بیکاری خرداد تا مرداد از سوی تامین اجتماعی

حاتم شاکرمی در نشست بررسی فنی سامانه جامع روابط کار، درباره تأخیر در پرداخت بیمه بیکاری مشمولین در سه ماهه خرداد لغایت مرداد، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی پرداخت این مبالغ را دنبال کرده و در این زمینه بخشی از مقرری مشمولین توسط سازمان پرداخت شد و پرداخت سایر متقاضیان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: هدف از ایجاد سامانه جامع روابط کار ارائه خدمات الکترونیکی با سرعت، شفافیت و سلامت بیشتر در راستای سیاست‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در اجرای دولت الکترونیک است.

شاکرمی گفت: تداوم این خدمات را بدون بازگشت به روش‌های سنتی، با اصلاح نواقص احتمالی و بهبود مستمر آن ادامه می‌دهیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با همراهی همکاران ستادی و اجرایی برای ارتقای این خدمت، زیرساخت‌های این سامانه نیز ترمیم خواهد شد.

شاکرمی یادآور شد: با مشارکت مرکز فناوری اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این سامانه نوپا که طبیعتاً همراه با اشکالات جزئی است، تقویت خواهد شد.

وی افزود: در توسعه مراکز ثبت نام و احراز هویت کارگران و کارفرمایان در تلاش هستیم به غیر از پیشخوان و با همکاری مدیر عامل بانک رفاه از ظرفیت شعبات این بانک در سراسر کشور استفاده کنیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت اطلاع رسانی درباره سامانه جامع روابط کار تاکید کرد و افزود: همه مدیران اجرایی باید فرایند این سامانه را برای جامعه هدف تشریح کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.